Sökning: "positive thinking"

Visar resultat 36 - 40 av 394 uppsatser innehållade orden positive thinking.

  1. 36. Improving Nursing Simulation Design to Support Learning Transfer to Clinical Settings: Metasynthesis

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Centrum för akademiskt lärarskap (CAKL)

    Författare :Ernest Aluoch; [2023]
    Nyckelord :Learning transfer; Near and Far Learning; Nursing Simulation; Knowledge transfer; Simulation; Clinical Nursing;

    Sammanfattning : Introduction  In contemporary higher education systems, interactive learning tool such as simulation, has been widely adopted in clinical studies as an effective learning tool to help students to gain both near and far transferable learning skills in a controlled setting, where parameters are defined, and an alternate reality generated. There is a dearth of knowledge on how simulation designers can support learners to transfer learning from simulation settings to clinical settings, by focusing on improving the design of simulation sessions. LÄS MER

  2. 37. Bringing Principles to Rigging for Animation : Teaching rigging within game development education

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Steven Ekbrand; [2023]
    Nyckelord :Rigging; Animation; Teaching; Pedagogy; Math anxiety;

    Sammanfattning : The subject of digital animation witnessed the indispensable role of rigging in enabling movement and functionality, particularly within the context of game development. While animation principles (Thomas & Johnston, 1995) form the foundation of this discipline, rigging principles remain somewhat elusive, lacking the same fundamental status even to this day. LÄS MER

  3. 38. How different forms of formative assessment can be integrated in physics lab activities.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Fysikundervisningens didaktik

    Författare :Nellie Kjäll; Gustav Linnarsson; [2023]
    Nyckelord :Formative assessment; ISLE; Lab activity; Physics; Heavily guided; minimally guided; Formativ bedömning; Laboration; Fysik;

    Sammanfattning : Experiments are an important part of physics and it naturally follows that lab activities is important in physics education. While there are a great number of methods for lab activities that all have varying effects, this study seeks to answer how they interact with one of the most important tools in education, formative assessment. LÄS MER

  4. 39. Bilderbokens möjligheter i matematikundervisning : Bilderböcker som verktyg för matematikundervisning ur pedagogers perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Elena Alhamud; Namam Barzangy; [2023]
    Nyckelord :picture book; preschool; mathematics; pedagogues; education; bilderbok; förskolan; matematik; pedagoger; undervisning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att synliggöra pedagogernas uppfattningar om bilderböckernas betydelse för matematikundervisningen. Studien riktar sitt fokus på hur verksamma pedagoger beskriver sina uppfattningar om bilderböckers betydelse för matematikundervisning och hur bilderböcker kan användas som verktyg för att främja barns matematiska lärande. LÄS MER

  5. 40. Trädens påverkan på människors välbefinnande och hälsa : en översiktlig kunskapssammanställning

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Emmie Uvenfeldt; [2023]
    Nyckelord :träd; välbefinnande; grönområden; stressreduktion; människors hälsa;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har det funnits en ökande mängd forskning som undersöker förhållandet mellan kontakt med naturen och mänsklig hälsa. Detta arbete syftar till att ge en översikt över några av de viktigaste resultaten inom område, genom att dra på en rad studier som har undersökt de potentiella hälsofördelarna med exponering för naturliga miljöer. LÄS MER