Sökning: "private key"

Visar resultat 1 - 5 av 685 uppsatser innehållade orden private key.

  1. 1. Does industry survey data improve GDP forecasting?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oscar Andersson; Ludvig Fornstedt; [2024-03-06]
    Nyckelord :Bayesian; BVAR; Forecasting; GDP; survey data;

    Sammanfattning : This study assesses the integration of industry survey data into Bayesian Vector Auto Regressive (BVAR) models for GDP forecasting in Sweden. Analyzing a combination of macro economic indicators, CPI and unemployment rates, with survey data from NIER, it explores the effects of different variable combinations on the forecasting ability of different models. LÄS MER

  2. 2. Unpacking the Washback Effect of University Entrance Exams : A Qualitative Study of Uzbekistan’s Students’ Exam Preparation Experiences

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Zarnigor Hotamova; [2024]
    Nyckelord :Washback; High-stakes University Entrance Exams; Competence-based Curriculum; 21st Century Skills;

    Sammanfattning : The evolving nature of education emphasizes the importance of fostering 21st-century skills. To align with the requirements of the contemporary era, Uzbekistan introduced its new competency based National Curriculum, highlighting the development of 21st century skills. LÄS MER

  3. 3. EMV - köps för att det är billigt, eller?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Reuterwall; Austeja Jagintaviciute; Klas Ekstrand; [2024]
    Nyckelord :Egna märkesvaror; EMV; attityd; konsumentbeteende; lågkonjunktur; inflation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: EMV - köps för att det är billigt, eller? Datum för seminarium: 2024-01-10 Kurs: FEKH29 Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Klas Ekstrand, Austeja Jagintaviciute och Ebba Reuterwall Handledare: Sofia Ulver Frågeställning: Hur ser sambandet mellan upplevd försämrad ekonomi och konsumentens förhållande till EMV under en lågkonjunktur i Sverige? Studiens syfte: Studiens syfte är att utreda konsumentattityd och konsumentbeteende i förhållande till EMV-varor på den svenska marknaden under tider av nationell ekonomisk kris med lågkonjunktur och inflation. Teoretiskt ramverk: Studiens teoretiska ramverk tar utgångspunkt i Burton, Liechtenstein, Netemeyer & Garretsons (1998) modell som visar vilka samband det finns mellan EMV-attityd och variablerna Konsument-pris-uppfattning, konsumentbeteenden samt affärsbenägenhet. LÄS MER

  4. 4. "Vad är det här? Vi jobbar ju med mjuka värden" - En kvalitativ studie av uppfattningar om HR analytics i praktiken

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Louise Andersson; Ellen Brobeck; [2024]
    Nyckelord :HR analytics; digitalisering; legitimitet; strategisk partner; institutionell teori; evidensbaserade metoder; digitization; legitimacy; strategic partner; institutional theory; evidence-based methods; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to analyze how HR analysts understand their prerequisites for using HR analytics in a way that is perceived as legitimate. Today, there are expectations on HR to become a function that uses digital tools to analyze personnel key figures. LÄS MER

  5. 5. A Comparative Analysis of SecurityServices Using Identity and AccessManagement (IAM)

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Nithya Sree Muddychetty; [2024]
    Nyckelord :Access Control Lists; Identity Access Management; Multi-Factor Authentication; One time password; Single sign on; System Usability Scale; Virtual private network;

    Sammanfattning : Background: Identity and Access Management (IAM) is a critical IT securityframework for managing digital identities and resource access. With roots datingback to ancient civilizations, IAM has evolved from basic authentication to sophisticated methods. LÄS MER