Sökning: "procedural rhetoric"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden procedural rhetoric.

  1. 1. Are we ready to talk about feminist game mechanics?

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Caterina Blomgren; [2023]
    Nyckelord :feminism; video games; game mechanics; procedurality; procedural feminism; feminist games;

    Sammanfattning : While character design and representation have been extensively discussed within feminist discourse, the attention given to game mechanics has been limited. This study aims to challenge the assumption that feminist ideals in video games can only be conveyed through narrative elements and investigate the potential of integrating feminist principles into game design, with a specific focus on game mechanics. LÄS MER

  2. 2. How can unguided instruction in a puzzle game affect the player's perception of the game? : A case study

    Master-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jiaqu Wu; [2022]
    Nyckelord :puzzle-based learning; game instruction; constructivism; procedural rhetoric; puzzle game;

    Sammanfattning : Game instructions play an important role in all games, as players always need them to help them understand the rules of the game. Constructivist learning theory and procedural rhetoric theory provide the theoretical basis for exploring unguided game instruction. LÄS MER

  3. 3. SIMULATING A SYSTEM : Using video games as tools to promote self-directed learning

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Per Hallros; Niklas Pålsson; [2021]
    Nyckelord :Computer games; game design; procedural rhetoric; self-directed learning; prototyping; simulation.;

    Sammanfattning : As a response to finding innovative ways of using games as tools for learning we explore the design process of creating a game system meant to promote self-directed learning. This thesis explores what design pillars a game system needs to follow when making a game that is meant to promote self-directed learning through reflection on cause and effect relations. LÄS MER

  4. 4. Bäst före - ofta bra efter : Potentialen hos procedurell retorik i digitala spel om matsvinn

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Sofie Johansson; Wilma Gedda; [2021]
    Nyckelord :Procedurell retorik; matsvinn; digitala spel; inlärning;

    Sammanfattning : Denna komparativa studie syftar till att besvara frågeställningen ”Hur kan procedurell retorik i digitala spel påverka förståelse för datummärkning och hållbarhet av matvaror?”. 2018 uppstod 1,3 miljoner ton matavfall i Sverige (Naturvårdsverket 2020) och Jordbruksverket (2011) presenterar bristande kunskap kring datummärkning som en stor orsak till matsvinnet. LÄS MER

  5. 5. Argument från nya perspektiv : Där procedurell retorik möter ramverksskiften

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Claes Svensson; [2021]
    Nyckelord :Procedurell retorik; spelmekanik; medbrottslighet; Ramverksanalys; upplevelse;

    Sammanfattning : Spel kan användas för att förmedla budskap, lärdomar och åsikter. I detta examensarbete skapades ett digitalt kortspel som med hjälp av procedurell retorik och ett skifte av det ramverk som spelet upplevs igenom söker att förmedla ett budskap. LÄS MER