Sökning: "feminist games"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden feminist games.
1. Kvinnobilder i Två Total War- dataspel
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : This thesis investigates the portrayal of medievalism and the female images in computergames by examining the strategy game Medieval II Total War and fantasy strategy game TotalWar Warhammer II through a feminist lens.The study employs gender theories and game analysis, drawing on Laura Mulvey's "The MaleGaze" theory to identify and analyze genders as well as historical aspects of the games. LÄS MER
2. Are we ready to talk about feminist game mechanics?
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : While character design and representation have been extensively discussed within feminist discourse, the attention given to game mechanics has been limited. This study aims to challenge the assumption that feminist ideals in video games can only be conveyed through narrative elements and investigate the potential of integrating feminist principles into game design, with a specific focus on game mechanics. LÄS MER
3. Kvinnors representation i tv-spel : En studie om genus i Elden Ring
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka moderna tv-spel utifrån ett feministiskt perspektiv. Hur mycket misogyni finns det och hur uttrycker det sig i så fall. LÄS MER
4. Tänk om män såg ut som slampor? - Normkritisk karaktärsdesign
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Den manliga blicken är ett koncept/fenomen som skapades av film-teoretikern Laura Mulvey,och som nu finns inom en stor del av median, från reklam och film till serietidningar och spel.För att begränsa vårt arbete fokuserar vi på spel, specifikt genren: MMORPG, Fantasy ochAction. LÄS MER
5. Sexy 16-Year-Old Baby-Eater: Gendered, Sexualized, and Racialized Discourses in Exalted, Second Edition
Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Previous research finds roleplaying games, as well as the wider spectrum of geek culture that they exist within, to be defined by discourses favoring a white, heterosexual, cis-male viewpoint, drawing up and reproducing stereotypes and tropes that are inherently misogynist, homophobic, and racist. Heretofore, research into discourses of gender, sexuality, and race in roleplaying games has focused overwhelmingly on market leader Dungeons & Dragons (1971- ongoing), largely neglecting to scrutinize other well-established titles that may adhere to or break from the same tendencies. LÄS MER