Sökning: "procedurellt lärande"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden procedurellt lärande.

  1. 1. Asymmetrical Collaboration in VR and the Impact of Embodiment during a Guided Procedural Learning Task

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Larissa Wagnerberger; [2023]
    Nyckelord :virtual reality; symmetrical and asymmetrical system; collaborative learning; procedural learning; embodiment; virtual reality; symmetriska och asymmetriska system; samarbetsinriktad inlärning; procedurellt lärande; förkroppsligande;

    Sammanfattning : Virtual Reality (VR) is valuable for educational purposes, particularly procedural learning. However, single-user applications lack the benefits of teacher guidance. Symmetrical VR systems, where both teacher and student use VR, have limitations in supervision and accessing external materials. LÄS MER

  2. 2. A study of transfer learning on data-driven motion synthesis frameworks

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Nuo Chen; [2022]
    Nyckelord :Transfer learning; data-driven motion synthesis; objective-driven motion generation; rig-agnostic encoding; deep learning-based clustering model; procedural animation; Kunskapsöverföring; data-driven rörelsesyntetisering; procedurell animation; mål-driven animation-genereringsmodel; rig-agnostisk-kodning; djupinlärningsbaserad klusteringsmodel;

    Sammanfattning : Various research has shown the potential and robustness of deep learning-based approaches to synthesise novel motions of 3D characters in virtual environments, such as video games and films. The models are trained with the motion data that is bound to the respective character skeleton (rig). LÄS MER

  3. 3. Meningsfulla aktiviteter på fritidshemmet : En etnografisk studie kring dilemmat med meningsfulla aktiviteter utifrån samtal med fritidshemslärare och elever

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Kajsa Bosta Lorenz; Patrik Granlund; [2019]
    Nyckelord :Meningsfullhet; meningsfulla aktiviteter; fritidshem; lärande; barns perspektiv; barnperspektiv; governmentality;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur lärare i fritidshem resonerade kring begreppet meningsfulla aktiviteter och hur de beskrev att de utformade och planerade aktiviteterna för eleverna. Samt hur eleverna resonerade kring de meningsfulla aktiviteterna. LÄS MER