Sökning: "provocative literature"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden provocative literature.

  1. 1. Har provocerande litteratur en plats i svenskundervisningen? : En granskning av American Psychos didaktiska potential

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Aurora Lindén; [2022]
    Nyckelord :American Psycho; didactic potential; defamiliarization; provocative literature; American Psycho; didaktisk potential; främmandegöring; provocerande litteratur;

    Sammanfattning : “Does provocativeliterature have a place in Swedish courses in high school? An examination of the didactic potential of American Psycho”. The essay aims to examine the didactic potential of the novel American Psycho with the support of the theoretical concept of alienation and Rita Felski's four aspects of reading (recognition,enchantment, knowledge, shock). LÄS MER

  2. 2. Représentation de l’adultère à l’époque classique dans les contes licencieux de La Fontaine

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Julie Blanchin; [2021]
    Nyckelord :Licentious tales- La Fontaine - satire - sexual transgression - adultery - representation of women - the male gaze - marriage - rural society; Contes licencieux- La Fontaine - satire – transgression sexuelle - adultère – représentation de la femme – le regard masculin- mariage – société rurale;

    Sammanfattning : Cette étude littéraire examine la transgression sexuelle par l’adultère, dans l’ouvrage Des contes et nouvelles en vers écrit par La Fontaine entre 1665 et 1671, publié par Claude Barbin jusqu’en 1671. Ces contes érotiques décrivent à travers le caractère satirique de l’auteur, les relations extra-conjugales des deux sexes dans un ton grivois et moralisateur. LÄS MER

  3. 3. Ebba och Horace. Litterär tvekamp eller? : Århundradets kärlekskrig och Den sista grisen - analys av mottagandet i dagspressen

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)

    Författare :Tellervo Rajala; [2020]
    Nyckelord :Ebba Witt-Brattström; Århundradets kärlekskrig; Horace Engdahl; Den sista grisen; dagspress; mottagande; förväntningshorisont; medialisering; författarbild;

    Sammanfattning : This thesis is a study of the press reception of Ebba Witt-Brattström's Århundradets kärlekskrig (2016) and Horace Engdahl's Den sista grisen (2016). The study questions comprise the following; how the critics value the novels, what the critics' expectations are, and if non-literary assessment criteria have influenced the reviews and author personas. LÄS MER

  4. 4. Patienters upplevelser kring tvångsåtgärden fastspänning i den psykiatriska slutenvården : En systematisk litteraturöversikt

    Magister-uppsats, Institutionen för vårdvetenskap

    Författare :Maya Bonander; Nadia Liberg Bruhner; [2019]
    Nyckelord :Beltbed; Psychiatric inpatientcare; Psychiatric nursing; Restraint; The patient´s experience; Bältessäng; Fastspänning; Patienters upplevelser; Psykiatrisk omvårdnad; Psykiatrisk slutenvård;

    Sammanfattning : Bakgrund: Fastspänning i en bältessäng är relativt vanligt förekommande i Sverige och flera andra länder inom den slutna psykiatriska vården. Forskning kring sjuksköterskors upplevelse om fastspänning visar på att det dels uppfattas som någonting etiskt svårt, samtidigt anses fastspänning vara någonting nödvändigt ur en säkerhetsaspekt. LÄS MER

  5. 5. 'That was yesterday, this is today' : Challenging the heteronormative dominant discourse by incorporating Jeanette Winterson's novel 'Written on the Body' in the EFL classroom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Sara Modén; [2018]
    Nyckelord :Queer studies; Written on the Body; heteronormativity; fundamental values; societal norms; literature; Upper Secondary School; EFL classroom; English 6;

    Sammanfattning : Winterson’s Written on the Body is an experimental and provocative novel that challenges the reader’s mindset as well as society’s heteronormativity by implicitly questioning societal norms and fundamental values. With an unusual protagonist as a point of departure, upper secondary school students in the English as a Foreign Language (EFL) classroom can discuss important political and social issues and giving them the chance to become more open-minded and inclusive towards all people regardless of one’s sex, gender, and, or sexuality. LÄS MER