Sökning: "pupils´ verbal skills"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden pupils´ verbal skills.

  1. 1. "Allas röst i rummet" : Lärares syn på utveckling av samtalsförmågor i svenskundervisningen i skolans mellanår

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Linnea Rosby; [2020]
    Nyckelord :verbal communication skills; Swedish as a subject; classroom interaction; classroom talk; upper primary school; samtalsförmågor; svenskundervisning; klassrumsinteraktion; muntliga förmågor; grundskolans mellanår;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate the approach taken by upper primary school teachers to the development of pupils’ verbal communication skills in Swedish as a school subject. The study also looks at to what degree quieter pupils receive support in the development of these skills. LÄS MER

  2. 2. The use of oracy skills when teaching English to Swedish speaking primary school pupils

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Jenny Olbers; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study aims to understand in what way focused verbal exercises improve pupils’ overall expressive understanding of English together with their use of extramural English. The study took into consideration and demonstrated that learning and acquisition of an additional language appears to happen both consciously and subconsciously. LÄS MER

  3. 3. Lärarens roll för muntligheten i klassrummet : Hur frågor bidrar till att få eleverna muntligt aktiva i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Marcus Nelimarkka; Rasmus Nygren; [2018]
    Nyckelord :Open questions; closed questions; pupils´ verbal skills; teachers´questions; Öppna frågor; slutna frågor; elevers muntliga förmågor; lärares frågor;

    Sammanfattning : Elever ska få möjlighet att utveckla sina muntliga förmågor. Syftet med studien är att undersöka muntlighetskulturen i klassrummet med utgångspunkt i lärares sätt att formulera frågor i helklassundervisning. Vi fokuserar därför på att undersöka lärarens roll när det kommer till den muntliga miljön vid ett undervisningstillfälle. LÄS MER

  4. 4. L?utilisation des pratiques th��trales dans l'enseignement du FLE en Su�de. Une �tude qualitative. : A Qualitative Study of the Usage of Creative Drama Activities when teaching French as a Foreign Language in Sweden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Franska

    Författare :Mirella Mihart; [2017]
    Nyckelord :teaching French as a foreign language; oral communication skills; creative drama activities.; enseignement du FLE; communication orale; pratiques théâtrales activités dramatiques.;

    Sammanfattning : La pr�sente �tude a pour but d?examiner comment un groupe d?enseignants su�dois travaille en pratique avec les activit�s dramatiques en classe de FLE. De plus, l?�tude a l?objectif d?analyser les attitudes de ces enseignants concernant l?emploi de cette m�thode de travail et les facteurs qui influencent leur choix d?activit�s pour d�velopper la communication orale en classe de FLE. LÄS MER

  5. 5. ”Auf Deutsch bitte” : Högstadielärare om undervisningsmetoder som främjar muntlig kommunikativ förmåga inom tyska som andraspråk

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Janni Thuresson; [2014]
    Nyckelord :Kommunikationsstrategier; strategisk kompetens; muntlig kommunikativ förmåga; tyska; moderna språk; lärare; undervisningsmetoder; arbetssätt; frågor; uppgifter.;

    Sammanfattning : Title: How do you get a pupil from Year 7-9 in secondary school to communicate in German?  Five high school teachers views on how to develop pupils oral communicative skill within the German language   The aim of this essay is to explore Swedish secondary school teachers, from Year 7-9 in the German language, opinions regarding which work models and verbal strategies that are used and taught in order to foster the pupils oral communicative skill in the classroom. To achieve this aim, semi-structured interviews with five teachers are used. LÄS MER