Sökning: "qualitative website"

Visar resultat 21 - 25 av 493 uppsatser innehållade orden qualitative website.

  1. 21. Part of the Problem or Solution? : The Drivers and Barriers from CSR to CSR 2.0 in Companies Operating in Sweden

    Kandidat-uppsats, Jönköping University

    Författare :Hanna Bexell; Sina Barmoro; [2023]
    Nyckelord :CSR; CSR 2.0; Future CSR; Drivers and Barriers;

    Sammanfattning : At present, humanity faces one of its most pressing and daunting challenges: climate change. For this reason, sustainable development is a topic more urgent now than ever. CSR 2.0 is a model introduced to tackle the limitations of traditional CSR practices that have been shown to be ineffective over time. LÄS MER

  2. 22. "Omgiven av fiender" : -en kvalitativ studie av synen på islam och judendom i dokumentären Omgiven av fiender från ett andrafieringsperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Amanda Meyer Cordova; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The aim of this study is to understand and analyze othering against two religions, Judaism, and Islam. The focus of the study is to see how the two groups Nordiska Motståndsrörelsen (NMR) and Stoppa Islamiseringen av Norge (SIAN) are creating an enemy against two religious groups and how it can result in othering. LÄS MER

  3. 23. Att använda film i geografiundervisning : En analys av Sveriges Utbildningsradios mediamaterial i geografi för årskurs 7-9

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Ebba Nordin; [2023]
    Nyckelord :geografi; kulturgeografi; naturgeografi; digitalisering; video; media; innehållsanalys; mediamaterial;

    Sammanfattning : Detta arbete ämnar diskutera och analysera mediamaterial i form av video och film från Sveriges Utbildningsradios mediaplattform UrPlay. Materialet analyseras via hur det förhåller sig till Skolverkets kursplan i geografi. Syftet med detta är att se hur väl materialet förhåller sig till de riktlinjer som finns för undervisning. LÄS MER

  4. 24. Certifierat fiske som lösning på komplexa problem : En kvalitativ studie om hur MSC konstruerar sin hållbarhetskommunikation.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Fanny Petersson; Lina Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Sustainability communication; dimensions of sustainability; non-profit organization; Marine Stewardship Council; Hållbarhetskommunikation; hållbarhetsdimensioner; icke-vinstdrivande organisation; Marine Stewardship Council;

    Sammanfattning : Detta är en kvalitativ studie där syftet var att bidra med kunskap kring hur icke-vinstdrivande organisationer konstruerar hållbarhetskommunikation, detta genom att undersöka hur Marine Stewardship Council [MSC] konstruerar sin hållbarhetskommunikation utifrån hållbarhetsdimensionerna: ekonomisk-, social- och ekologisk hållbarhet. Detta genom en riktad kvalitativ innehållsanalys av MSC:s externa kommunikation från deras hemsida och instagramkonto. LÄS MER

  5. 25. Startup-företag och digitala marknadsföringsstrategier : En kvalitativ studie om hur B2C startup-företag använder digital marknadsföring för att klara av startup-fasen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Niklas Idoffsson; Jonatan Hildingsson; [2023]
    Nyckelord :Startup-företag; B2C; Digitala marknadsföringsstrategier och Digitalisering;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har medfört nya möjligheter för startup-företag, som Sverige årligen ser en ökning utav. Den digitala marknadsföringen har öppnat upp nya möjligheter för startup-företagen att nå ut till konsumenter på nya innovativa sätt. Även om digitaliseringen gett upphov till många möjligheter, har utmaningarna blivit fler. LÄS MER