Sökning: "reklambyråer nätverk"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden reklambyråer nätverk.

  1. 1. Användandet av sociala medier vid rekrytering i mediebranschen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Julia Diogo; [2019]
    Nyckelord :Recruitment; Recruitment process; Social media; Personality; Freelancers; The media industry;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar reklambyråers användning av sociala medier i rekryteringsprocessen av tillsvidareanställda respektive frilansare. Syftet är att förstå hur sociala medier används förrekrytering och hur arbetsgivare inom mediebranschen resonerar kring detta. LÄS MER

  2. 2. Less is more : En studie i hur mindre reklambyråer kan överleva i en överetablerad bransch.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Joel Ekstrand; Sofia Nordling; [2006]
    Nyckelord :Marknadsföring; Reklam; Värdeskapande; Överetablering;

    Sammanfattning : Dagens reklambransch är starkt konkurrensutsatt och antalet aktörer ökar varje år. Globalisering, teknisk utveckling och kundens ökade kunskap om marknadsföring är endast några faktorer som bidrar till den ökade svårigheten för reklambyråer att överleva på marknaden. LÄS MER

  3. 3. Relationsmarknadsföring : En fallstudie av reklambyråer

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jeanette Engdahl; Mijanovic Mija; [2006]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; reklambyrå; reklambransch; kreativitet; strategi;

    Sammanfattning : Abstract The development of new economies from the industrial revolution to the information society of today has led to an increase in goods, services and information technology. It has also affected the way that organizations are formed and shown that organizations transform more and more into networks. LÄS MER