Sökning: "reklamkanaler"
Hittade 3 uppsatser innehållade ordet reklamkanaler.
1. Relationsskapande genom marknadsföring via Facebook
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Social media has become a natural part of our everyday lives and the use of social media isincreasing every year in Sweden. In six years, the proportion of daily use of social media hasmore than doubled. Those who use social media mostly in Sweden are women. LÄS MER
2. Sociala Medier som marknadsföring - Från ett organisationsperspektiv
C-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiSammanfattning : I dagsläget pratar man alltmer om sociala medier och hur användandet av sociala medier kan hjälpa företag med sin marknadsföring. Sociala medier är inte renodlade reklamkanaler, de är kommunikationskanaler som framförallt kan och ska användas för att bygga förtroende och stärka relationer mellan företag och individ. LÄS MER
3. Kundundersökning av kvinnors respons på reklam i åldern 20 till 60 : Vad påverkar kvinnors köpintentioner utöver reklambudskap
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Konkurrensen på dagens marknad ser i dag annorlunda ut än vad den gjorde förr. Vi har fått fler och rörligare kunder och vi har fått in fler och större aktörer på marknaden. Dessa faktorer påverkar i dag handeln för småföretagare på den lokala marknaden. LÄS MER