Sökning: "rekrytering c uppsats"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden rekrytering c uppsats.

  1. 1. Kyrkomusikerns ABC - kyrkomusikens A och O? : Församlingens önskemål om kyrkomusikerns kompetens relaterat till kyrkoordningens bestämmelser om behörighet. En kvalitativ studie av hur församlingarnas ambitioner för kyrkomusiken överensstämmer med domkapitlens krav samt Kyrkomötets och Kyrkostyrelsens beslut

    Kandidat-uppsats, Ersta Sköndal Bräcke högskola/Institutionen för diakoni, kyrkomusik och teologi

    Författare :Jonas Ivarsson Lind; [2020]
    Nyckelord :Kyrkomusiker; Kyrkomusikerutbildning; Kyrkomusikertjänst; Domkapitel; Kyrkomöte; Stift;

    Sammanfattning : Hur tänker de här? Varför står det som det gör i annonsen? Så har tankarna gått när jag läst Kyrkans tidnings platsannonssidor med alla olika formuleringar gällande kyrkomusikertjänsterna. Det är svårt att få ihop detta med Kyrkomötets beslut att tydliggöra de olika tjänstenivåerna för kyrkomusiker till tre stycken (A, B och C-nivå). LÄS MER

  2. 2. Från student till fastighetsmäklare : En kvalitativ studie med inblick i rekryteringsprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jonatan Hallqvist; Linus Ottosson Hahne; [2020]
    Nyckelord :Rekrytering; rekryteringsprocessen; varumärkesuppfattning; brand image; employer branding; kommunikationsstrategier; kommunikation.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Från student till fastighetsmäklare – En kvalitativ studie med inblick i rekryteringsprocessen    Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare: Jonatan Hallqvist och Linus Ottosson Hahne    Handledare: Agneta Sundström och Benny Berggren   Datum: Maj 2020   Problematisering och Syfte: Forskningen idag verkar begränsad gällande strategier och kommunikation från fastighetsmäklarföretag mot blivande fastighetsmäklare med syfte att rekrytera. Syftet med studien är därmed att öka förståelsen för hur säljande organisationer använder olika marknadsföringsstrategier med mål att rekrytera studenter samt att förklara deras arbete med varumärkesförmedling. LÄS MER

  3. 3. Vilka egenskaper värdesätter rekryterare inom komplex tjänsteförsäljning? : En studie genomförd med personlighetsverktyget "The Big-Five"

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Philip Grabert; Philip Sandberg; [2018]
    Nyckelord :Big Five; recruiters; sales recruiters; recruitment matching; recruiting methods;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Vilka egenskaper värdesätter rekryterare inom komplex tjänsteförsäljning? – En studie genomförd med personlighetsverktyget ”The Big-Five” Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Philip Grabert och Philip Sandberg Handledare: Jonas Kågström Nyckelord: Big Five, recruiters, sales recruiters, recruitment matching, recruiting methods Datum: 2018 – Maj Syfte: Syftet med denna studie är att beskriva och analysera vilken personlighetsprofil enligt Big-Five teorin, som rekryteringsansvariga verksamma inom komplex tjänsteförsäljning söker. Ansats/Metod: Studien utgår från en kvantitativ metod som via insamling av data från ett deduktivt förhållningssätt utgår från en positivistisk förutsättning. LÄS MER

  4. 4. Väljer män män? : en kvalitativ studie i stereotypisering och homosocialit

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sara Moatamid; Annsofie Donoyan; [2015]
    Nyckelord :Genus; kvinnligt ledarskap; stereotypisering; homosocialitet; manlig och kvinnlig kompetens;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Väljer män män? - En kvalitativ studie i stereotypisering och homosocialitet. Nivå: C-uppsats i företagsekonomi Författare: Sara Moatamid och Annsofie Donoyan Handledare: Kristina Mickelsson och Pär Vilhelmson Datum: 2016-01-11 Bakgrund och syfte: Tidigare forskning belyser att det saknas forskning som fokuserar på vad som ligger bakom den ojämna könsfördelningen och vilken roll rekryteringsprocessen har i detta. LÄS MER

  5. 5. Med bedömning i centrum : En kvalitativ studie av assessment center som rekryteringsmetod

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Bratel; Theodora Malmström; [2015]
    Nyckelord :assessment center; rekrytering; bedömning; organisationskultur;

    Sammanfattning : Följande C-uppsats är skriven vid Företagsekonomiska institutionen vid Uppsala universitet och omfattar 15 högskolepoäng. Studien behandlar motivering av olika komponenter av assessment center i rekryteringsprocessen för företag inom IT- och managementkonsultbranschen. LÄS MER