Sökning: "relationsmarknadsföring banker"

Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade orden relationsmarknadsföring banker.

  1. 11. Hur påverkar kontantlösa banker relationen till kunderna?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sofia Ågren; Nanette Brorén; [2013]
    Nyckelord :Cashless society; confidence in the banking; banking relationship with customers; cash management; cashless bank in Sweden; customer confidence; expectation; relationship marketing and customer relationship.; Kontantlöst samhälle; förtroende hos bank; bankernas relation till kunderna; kontanthantering; kontantlösa banker i Sverige; kundernas förtroende; förväntan; relationsmarknadsföring och kundrelationer.;

    Sammanfattning : Titel: Hur påverkar kontantlösa banker relationen till kunderna? Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Sofia Ågren och Nanette Brorén Handledare: Per-Arne Wikström Datum: Juni 2013   Syfte: Syftet är att belysa hur förändringen med bankernas kontanthantering i Sverige påverkar relationen med deras kunder med anseende på kundernas syn till de nya bankkanalerna.   Metod: Denna uppsats har genomförts med en kvalitativ metodansats, detta på grund av att vi ville få en djupare förklaring och förståelse till det fenomen som vi studerade. LÄS MER

  2. 12. Sociala medier – ett relationsverktyg för svenska banker. En kvalitativ studie om hur sociala medier influerar svenska bankers kundrelationer

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Helena Krüger; Nicole Personne; [2012]
    Nyckelord :Banker; sociala medier; relationsmarknadsföring; Web 2.0; kundlojalitet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Vi ämnar undersöka hur sociala medier influerar svenska bankers kundrelationer. Dessutom har vi som kompletterande syfte ambitionen att undersöka hur bankerna bör använda sociala medier för att på ett positivt sätt stärka kundrelationerna med målet att skapa lojala kunder. LÄS MER

  3. 13. Svenska banker på Facebook? En förtorendestudie utifrån Generation Y:s uppfattning

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Barkman; Josefin Fridman; [2011-06-16]
    Nyckelord :service management; relationsmarknadsföring; Facebook; generation Y;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 14. Relationsskapande event - Inte alltid en dans på rosor

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Karin Lönroth; Sarah Åkerlind; [2010]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; event; marknadsföring; eventmarknadsföring; relationsskapande event;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att belysa och förklara de brister som relationsmarknadsföring genom relationsskapande event kan innebära. Detta för att komplettera teorin och ge ökad förståelse. Teorin inleds med relationsmarknadsföring, dess bakgrund, nyckelbegrepp och motiv. LÄS MER

  5. 15. Marknadssegmentsanalys : En kvantitativ bankstudie

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Jonas Fijal; Viktor Fransson; [2009]
    Nyckelord :Marknadssegmentsanalys;

    Sammanfattning : Författarna erhöll i februari 2009 ett uppdrag från Nordea Skoghall. De var intresserade av Hammaröbors beteende gällande banktjänster och vad som efterfrågas utav dem. LÄS MER