Sökning: "relationsmarknadsföring banker"

Visar resultat 21 - 24 av 24 uppsatser innehållade orden relationsmarknadsföring banker.

  1. 21. Basel II : - en studie om förändringar i bankernas kreditbedömningar och i deras relationer gentemot företagskunder

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Nurminen; Jannicke Dahlberg; Malin Lernell; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Basel II planeras att träda i kraft den 1 januari 2007 och kommer sannolikt att få en stor betydelse på den svenska finansmarknaden. Ett grundläggande syfte med mer riskkänsliga kapitaltäckningsregler är att bidra till en prissättning av risk som är mer korrekt, sett ur samhällsekonomisk synvinkel. LÄS MER

  2. 22. Konsekvenser av den nya rådgivningslagen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Helene Tofft; Fredrik Eklund; [2004]
    Nyckelord :Bank; rådgivare; kundrelationer; finansiella instrument; rådgivningslagen; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka de konsekvenser vilka kan uppstå för bankerna på grund av implementeringen av den nya rådgivningslagen och Finansinspektionens föreskrifter. Uppsatsen bygger på ett kvalitativt angreppssätt där vi genomfört fallstudier på två banker. LÄS MER

  3. 23. Rådgivningslagen – Ökat värde för finansiell rådgivning? En undersökning av fyra bankers inställning till lagen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kirsi Keränen; Ulrika Jönsson; Anna Lundgren; [2004]
    Nyckelord :Bank; Rådgivning; Kundrelationer; Kompetens; Lag; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är: 1. Att redogöra för den nya lagen om finansiell rådgivning till konsumenter, dess avsikt och bakgrund. 2. Att redogöra för fyra bankers inställning till lagen och deras förberedelser inför kommande implementering. LÄS MER

  4. 24. Den personliga bankmannens betydelse för kundnöjdheten

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för ekonomi och samhällsvetenskap

    Författare :Mattias Berg; Jerker Olsson; Michael Persberg; [2002]
    Nyckelord :Customer Satisfaction; Personal Banker; Relationship Marketing; Personal Marketing; Studies;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Den personliga bankmannens betydelse för kundnöjdheten Författare: Mattias Berg, Jerker Olsson och Michael Persberg Handledare: Thomas A Michel Kurs: Kandidatarbete, Företagsekonomi Problem: Inom den finansiella sektorn har gränserna mellan olika finansiella institut blivit mindre skarp, vilket resulterat i ökad konkurrens. Bankerna har därför valt att, genom relationsmarknadsföring och personlig marknadsföring, strategiskt utveckla långsiktiga relationer med kunderna. LÄS MER