Sökning: "relationsmarknadsföring banker"

Visar resultat 6 - 10 av 24 uppsatser innehållade orden relationsmarknadsföring banker.

  1. 6. Kundrelationer inom banksektorn : En studie om hur banker arbetar med att upprätthålla goda kundrelationer med hänsyn till den teknologiska utvecklingen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sinem Teker; Nicole Demir; [2016]
    Nyckelord :Digital relations; customer relationship; bank; trust; relationship marketing; Digitala relationer; kundrelationer; bank; förtroende; relationsmarknadsföring; lönsamhet;

    Sammanfattning : The banking sector has undergone major changes as a result of the technological development. The emergence of digital services in the banking sector has led to that the customers are able to manage their errands on their own. As a natural consequence, the physical contact between the bank and customer has reduced. LÄS MER

  2. 7. Relationsmarknadsföring : En studie om bankernas kundrelationer och hur digitaliseringen har påverkat kundernas lojalitet och förtroende

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Therese Blasiusson; Frida Nyquist; [2016]
    Nyckelord :Banker; digitalisering; förtroende; kundrelationer; lojalitet.;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 8. Avvecklingen av den manuella kontanthanteringen : En intervjustudie om kundernas uppfattningar om en banks alternativa tjänster.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE); Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Ida Westin; [2014]
    Nyckelord :bank; manuell kontanthantering; samhället;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har teknologiska förändringar medfört att banker ändrat utformningen av sina tjänster. Pengar har digitaliserats och individer har minskat användningen av kontanter. LÄS MER

  4. 9. Bankerna i en ny miljö : Den teknologiska utvecklingens påverkan på svenska bankers marknadsföring

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Robin Saha; Alexander Ivsjö; [2014]
    Nyckelord :Marketing; relationship marketing; transaction marketing; customer contact; customer satisfaction; customer loyalty; banks; Marknadsföring; relationsmarknadsföring; transaktionsmarknadsföring; kundkontakt; kundlojalitet; kundnöjdhet; banker;

    Sammanfattning : Datum: 2014-06-02 Nivå: Magisteruppsats i företagsekonomi 15 HP Institution: Akademi för ekonomi, samhälle och teknik EST Författare: Alexander Ivsjö Robin Saha Titel: Bankerna i en ny miljö - Den teknologiska utvecklingens påverkan på svenska bankers marknadsföring Handledare: Sikander Khan Nyckelord: Marknadsföring, relationsmarknadsföring, transaktionsmarknadsföring, kundkontakt, kundlojalitet, kundnöjdhet, banker Frågeställning: Har och i så fall hur har bankernas marknadsföring mot privatkunden förändrats med tanke på den tekniska förändringen som har skett på den svenska bankmarknaden? Har och i så fall hur har bankernas syn på kundrelationer och kundlojalitet förändrats med avseende på den tekniska förändringen som har skett på den svenska bankmarknaden? Syfte: Syftet är att skapa en bild över hur bankerna använder sin marknadsföring mot privatkunder, samt att hur det har förändrats med tanke på den tekniska förändringen på den svenska bankmarknaden. Metod: Denna studie är uppbyggd av en deduktiv forskningsansats då författarna har gjort en förstudie för att få en förståelse av den svenska bankmarknaden. LÄS MER

  5. 10. Unga konsumenters val av bank : påverkande faktorer och lojalitet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Sara Renborn; Hanna Sigfridsson; [2013]
    Nyckelord :kundlojalitet; bankbyte; relationsmarknadsföring; unga konsumenter; service;

    Sammanfattning : Privatbankmarknaden är under förändring och det har skett många nyinträden under de senaste åren. Det är allt ifrån nystartade nischbanker till stora etablerade företag som bestämt sig för att satsa på att tillhandahålla olika banktjänster. LÄS MER