Sökning: "rollspel social"

Visar resultat 16 - 20 av 45 uppsatser innehållade orden rollspel social.

  1. 16. Mitt jag och min avatar : Identifikation och emotionella förbindelser genom spelkaraktärer i digitala spel

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Alexandra Ask; Emma Österlund; [2020]
    Nyckelord :Emotional connection; game characters; avatar; emotional design; social aspects; design.; Emotionell förbindelse; användare; avatar; emotionell design; sociala aspekter; användarcentrerad design.;

    Sammanfattning : Emotionell design är ett fenomen som är relevant i samband med användarupplevelsen inom speldesign. Designers har möjlighet att utveckla en produkt som ger en större känslomässig upplevelse för användaren genom att ta hänsyn till emotionella förbindelser och känslor. LÄS MER

  2. 17. ”Man använder drama alldeles för sällan, eller gör man det?” : En belysning av metoder inom drama som förskollärare använder för att utveckla förmågan till lärande hos barn.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Tina Wiede; [2019]
    Nyckelord :Förskola; Drama; Metod; Lärande;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att belysa vilka metoder förskollärare använder sig av för att ge barn förutsättningar att utveckla förmågan till lärande genom drama. Förskolans läroplan (Lpfö 98 2018) innehåller flera mål, bland annat drama, men inte några bestämda metoder. LÄS MER

  3. 18. “Ursäkta ljudet men vi musikar” En studie av barns skapande av barndom med musik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Emmy Hansson; Jenny Johansson; [2019]
    Nyckelord :Barndom; Barndomssociologi; Barndomsgeografi; Förskola; Musiksociologi; Musicking;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att beskriva och analysera musikens betydelse för barns görande av sin egen barndom, där barn ses som sociala och kompetenta aktörer. Ur ett barndomssociologiskt och musicking perspektiv, analyserar vi vad som sker i mötet mellan barn och musik i en förskolekontext där barn samspelar med andra. LÄS MER

  4. 19. Anpassningar för elever med autism inom de samhällsorienterande ämnena : En litteraturstudie om hur man hjälper elever inom autismspektrat nå upp till kunskapskraven inom de samhällsorienterande ämnena i grundskolan 4-6

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Jonathan Granström Johansson; Markus Hezsö; [2019]
    Nyckelord :Autism; Samhällsorienterande ämnen; kunskapskrav; anpassningar; 4-6;

    Sammanfattning : De samhällsorienterande ämnena ligger till stor del i grund för att skapa ansvarstagande medborgare i dagens samhälle. Hur inkluderas elever med autism, som normalt har svårt med sociala interaktioner, i undervisningen inom de samhällsorienterande ämnena? Samt hur når de upp till de kunskapskrav som ställs i de samhällsorienterande ämnena? Syftet med denna litteraturstudie är att ta reda på vad det är som gör att elever med autism generellt har svårt att nå kunskapskraven samt hur lärare kan anpassa undervisningen och hjälpa de elever med autism att nå kunskapskraven inom de samhällsorienterande ämnena. LÄS MER

  5. 20. Flickor efter utslussning - En studie kring hur flickor upplever utslussning och eftervård efter placeringen på SiS.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Dana Ibrahim; [2019]
    Nyckelord :Flickor; SiS; Utslussning; Statens institutionsstyrelse;

    Sammanfattning : SammanfattningFlickor efter utslussning är en kvalitativ uppsats som undersöker unga flickors upplevelser av utslussning och eftervård på Statens institutionsstyrelses (SiS). Syftet i denna forskning är att förmedla hur flickorna upplevde att utslussning och eftervård har fungerat i praktiken. LÄS MER