Sökning: "sökprocess"

Visar resultat 36 - 40 av 56 uppsatser innehållade ordet sökprocess.

  1. 36. Undervisning om analog respektive digital klocka : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping

    Författare :Johan Schill; Richardsdotter Emma; [2019]
    Nyckelord :digital klocka; analog klocka; matematikundervisning; elever;

    Sammanfattning : Syftet med denna litteraturstudie är att ge en bild av hur matematikdidaktisk forskning beskriver elevers förståelse för den analoga respektive digitala klockan i grundskolans tidigare år. För att ta reda på detta kommer följande frågeställningar användas: vilka svårigheter och missuppfattningar kan elever visa i sin förståelse för den analoga respektive digitala klockan? Vilka arbetssätt och metoder har visat sig kunna utveckla elevers lärande om klockan i undervisning? Studien har baserats på vetenskapliga artiklar som funnits via en systematisk sökprocess i olika databaser och kedjesökning. LÄS MER

  2. 37. Vilka faktorer och arbetsmetoder gynnar elevers motivation att lära sig matematik?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Johanna Segerström; Adela Djurdjevic; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Huvudsyftet med denna kunskapsöversikt är att undersöka vad forskningen säger om vilka faktorer och arbetsmetoder som gynnar elevers motivation att lära sig matematik. Utifrån vår frågeställning skapade vi sökord för att få fram relevant forskning inom vårt område. LÄS MER

  3. 38. Barns uppfattning av tid och klockan : En litteraturstudie om barns tidsuppfattning och svårigheter med den analoga respektive digitala klockan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Evelina Dahlin; Sophie Hultman; [2018]
    Nyckelord :analog tid; digital tid; tidsuppfattning;

    Sammanfattning : Syftet med den här litteraturstudien är att granska matematikdidaktisk forskning om hur elever uppfattar tid och klockan.  Litteraturstudien har baserats på vetenskapliga studier som har hittats genom en systematisk sökprocess. LÄS MER

  4. 39. In pursuit of consumer-accessible augmented virtuality

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Rasmus Berggrén; [2017]
    Nyckelord :virtual reality; VR; mixed reality; MR; augmented virtuality; AV; SLAM; SfM; interaction design; consumer-accessible; consumer-accessibility; smartphone; 3D reconstruction; shape reconstruction; positional tracking; computer vision; point cloud; Multi-View Stereo; MVS; Unity; Google Cardboard; feature detection;

    Sammanfattning : This project is an examination of the possibility of using existing software to develop Virtual Reality (VR) software that includes key aspects of objects in a user’s surroundings into a virtual environment, producing Augmented Virtuality (AV). A defining limitation is the requirement that the software be consumer-accessible, meaning it needs run on a common smartphone with no additional equipment. LÄS MER

  5. 40. Användarundervisning på gymnasiet : En studie av tre skolbibliotekariers arbete

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Malin Sjövall; [2017]
    Nyckelord :Användarundervisning Informationssökning Skolbibliotekarie Sökprocess Skolbibliotek Kuhlthau;

    Sammanfattning : The aim with this paper was to look at how school libraries work with Carol C. Kuhlthau's model of user education at secondary level. After the interviews were completed and the results were compiled, it became visible that the students who had a good user training during their education have benefited from this throughout their lives. LÄS MER