Sökning: "sökprocess"

Visar resultat 26 - 30 av 56 uppsatser innehållade ordet sökprocess.

  1. 26. Hur kan undervisning främja elevers skrivförmåga?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Linus Levin; Mikael Ingemansson; [2021]
    Nyckelord :didaktik; feedback; gymnasiet; högstadiet; skrivförmåga; skrivprogram; skrivutveckling; svenska; undervisning.;

    Sammanfattning : Utvecklande av en god skrivförmåga är centralt för studier på högre nivå. Svenskundervisning har en stor del i att utveckla elevers sätt att skriva olika typer av texter, vilket härleds till svenskans partiella roll som språkligt färdighetsämne. LÄS MER

  2. 27. De digitala verktygens betydelse för ämnet idrott och hälsa

    M1-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Kalle Kellokoski Adamsson; Tobias Holmqvist; [2021]
    Nyckelord :Digitala verktyg; Idrott och hälsa; Digitalisering; Digital kompetens; Idrottslärare; Skola;

    Sammanfattning : Kunskapsöversikten undersöker forskning om betydelsen av digitala verktyg i idrott ochhälsa. Syftet är att se vilka möjligheter som finns, och vilka hinder digitala verktyg kanmedföra i undervisningen. Digitala verktyg är högst relevant sett till vår profession, givetden digitaliseringsstrategi som svenska skolan förväntas följa. LÄS MER

  3. 28. Lärarens inställning och användande av digitala verktyg

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Anna Incegül; Arbnora Rexhepi; [2020]
    Nyckelord :digitalisering; yngre barn; digitala verktyg; digitala enheter i undervisingen;

    Sammanfattning : Inom ramen för grundlärarutbildningen F-3 i kursen ”självständigt arbete i fördjupningsämnet”, vid Malmö Universitet, har vi fått i uppdrag att skriva ett självständigt arbete med utgångspunkt i vårt fördjupningsämne: svenska. Genom vår kunskapsöversikt vill vi ta reda på vilka faktorer det är som påverkar lärarens inställning till digitala verktyg och hur lärarens inställning i sin tur påverkar i vilken omfattning de digitala verktygen används i undervisningen. LÄS MER

  4. 29. Att öppna dörrar till det dubbla uppdraget

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Matilda Andersson; Frida Östberg; [2020]
    Nyckelord :identitet; inkludering; lärare; mångfald; normbrytande; skolans uppdrag;

    Sammanfattning : Syftet med denna kunskapsöversikt är att redogöra för skönlitteraturens funktion när eleverna utvecklar identitet, demokratiska värderingar och empati. På så vis vill vi bidra till ökad förståelse för varför det är viktigt att erbjuda normbrytande skönlitteratur samt hur detta står i relation till skolans uppdrag. LÄS MER

  5. 30. Språkstörningars påverkan på matematiklärandet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Rasha Alsaadi; [2020]
    Nyckelord :Språkstörning; matematik;

    Sammanfattning : Följande kunskapsöversikt är skriven i syfte att undersöka inom vilka matematiska områden som elever med språkstörning (SLI) påverkas av sin diagnos i det tidiga matematiklärandet. Även ifall språksvårigheterna begränsar deras utveckling i matematik i jämförelse med elever utan språkstörning. LÄS MER