Sökning: "salutogent förhållningssätt Kasam"
Visar resultat 16 - 20 av 29 uppsatser innehållade orden salutogent förhållningssätt Kasam.
16. Elev och hund, ett komplext möte - Hundassisterande pedagogik ur ett specialpedagogiskt perspektiv
Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Förväntat kunskapsbidrag.Med denna studie vill vi undersöka om hundassisterande pedagogik är ett redskap för specialpedagogen som innebär att vi skapar en välkomnande lärmiljö som reducerar stress och ökar motivationen för att klara utbildningsmålen. LÄS MER
17. Förskolans mottagande av barn på flykt - vikten av samverkan inom kommunen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning- Förskolans mottagande av barn på flykt - vikten av samverkan inom kommunen. Receiving children seeking asylum into pre-school-¬the importance of cooperation in local government.Förväntat kunskapsbidragSverige har i många år tagit emot familjer och barn som fått fly från krig, förföljelse och andra katastrofer. LÄS MER
18. Att utveckla hälsa hos sina medarbetare : En kvalitativ studie av hälsofrämjares salutogena arbete inom en vård- och omsorgsorganisation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Den arbetsrelaterade ohälsan inom vård och omsorg är ett växande problem. Behovet av att utveckla hälsofrämjande arbete inom vård- och omsorgssektorn är därför stort. LÄS MER
19. Salutogent arbete inom äldreomsorgen : myt eller verklighet
Kandidat-uppsats, Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Göteborgs Stad tog år 2008 beslutet att införa salutogent arbetssätt. Detta innebar att inom fyra år skulle alla medarbetare inom äldreomsorgen känna till vad ett salutogent förhållningssätt innebar. LÄS MER
20. Ett lärande sammanhang : En studie om elevers upplevelse av begriplighet, hanterbarhet och meningsfullhet av sitt lärande
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studierSammanfattning : Sammanfattning Studien utgår från Aron Antonovskys teori om känsla av sammanhang (KASAM) och hur detta relaterar till elevers känsla av sammanhang i sitt lärande utifrån begriplighet, hanterbarhet och meningsfullhet. Syftet med studien var att undersöka i vilken utsträckning elever upplever att det salutogena synsättet/förhållningssättet genomsyrar lärandet inom vuxenutbildningen. LÄS MER