Sökning: "sam- och särundervisning"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden sam- och särundervisning.

  1. 1. "Man lär sig att sammarbeta med alla" : En kvantitativ studie om elevers perspektiv på sam- ellersärundervisning i ämnet idrott och hälsa.A quantitative study about pupils perspektive on co - or gender divided education in physical education.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Lukas Halvarsson; [2022]
    Nyckelord :Co education; Gener divided education; Physical education; Samundervisning; Särundervisning; Idrott och hälsa.;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Sam- eller särundervisning i ämnet idrott och hälsa? : En kvalitativ studie om vad lärare samt elever tycker om sär/samundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Wesam Ibrahim Ahmed; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte. Syftet med studien är att undersöka vad elever i årskurs 9 samt lärare tycker om de två undervisningsformerna sam-respektive särundervisning. Därutöver ska studien undersöka vilka för och nackdelar eleverna och lärarna anser är förknippade med dessa undervisningsformer. LÄS MER

  3. 3. Sam- eller särundervisning i ämnet idrott och hälsa : En kvantitativ undersökning om årskurs 9 elevers inställning till sam- och särundervisning med fokus på genus.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Felicia Falander; [2018]
    Nyckelord :gender; competence; sex; cooperative education; divided education; genus; kompetens; kön; samundervisning; särundervisning;

    Sammanfattning : Syftet med följande arbete är att undersöka hur elever i årskurs 9 ser på sam- och särundervisning i ämnet idrott och hälsa med fokus på genus. Undersökningen har genomförts i form av en kvantitativ enkätundersökning (N=80). LÄS MER

  4. 4. Sam- eller särundervisning? : En intervjustudie om flickors inställning till olika undervisningsformer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Nenlil Odisho; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syfte Syftet med denna studie är att undersöka flickors inställning till ämnet idrott och hälsa i årskurs 9. Jag är även intresserad av att undersöka om undervisningsformerna sam- och särundervisning påverkar flickornas inställning positivt eller negativt. Jag har använt följande frågeställningar. LÄS MER

  5. 5. Vad spelar det för roll om vi tävlar? : En kvantitativ studie om sam- och särundervisning i ämnet idrott och hälsa

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Joakim Hagström; Jesper Arvidsson; [2014]
    Nyckelord :Samundervisning; särundervisning; idrott och hälsa; idrottsundervisning; aktivitetsgrad; genus; elever; tävling;

    Sammanfattning : Syfte, frågeställningar och hypotes  Syftet med studien var att studera elevernas upplevda- och faktiska aktivitetsgrad i sam- respektive särundervisning utan tävlingsmomentet. Följande frågor användes för att besvara syftet: Hur ser den faktiska fysiska aktiviteten ut bland pojkar respektive flickor då könen är integrerade respektive separerade i undervisning utan tävlingsmoment? Hur ser den upplevda fysiska aktiviteten ut bland pojkar respektive flickor då könen är integrerade respektive separerade i undervisning utan tävlingsmoment? Studiens hypotes var att om det inte finns något inslag av tävlingsmoment i undervisningen kommer ingen signifikant skillnad kunna påvisas i varken upplevd- eller faktisk aktivitetsgrad för de olika könen i de olika undervisningsformerna. LÄS MER