Sökning: "sas kurs"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden sas kurs.

  1. 1. Hur upplever svenska millennials syftesdriven marknadsföring annorlunda, när det kommer från lokala kontra globala varumärken?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anton Särnell; Pontus Carlén; Åsa Sturesson; [2021]
    Nyckelord :Marknadsföring; Syfterdriven marknadsföring; Syfterdriven kommunikation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Kurs: ​FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Pontus Carlén, Åsa Sturesson, Anton Särnell Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Syftesdriven marknadsföring, Anknytning, Komparativ fördel, Varumärkeskapital, Misslyckande, Statistiskt signifikant Syfte: Syftet med denna studie var att utvärdera om unga svenska konsumenter skulle uppfatta lokala varumärken i ett annat ljus jämfört med globala varumärken när de utövade syftesdriven marknadsföring. Metod: Genom att använda definitionerna av Alden et al (2013) representerade SAS det lokala varumärket medan Gillette representerade det globala varumärket. LÄS MER

  2. 2. Instruktionsdesign i sva-lärares planeringsarbete. Att synliggöra ADDIE.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för språkdidaktik

    Författare :Kristiina Baum; [2020]
    Nyckelord :instruktionsdesign; ADDIE; ID-modeller;

    Sammanfattning : Instruktionsdesign (ID), en medveten och systematisk planering av instruktioner, samt användning av ID-modeller som stöd i planeringsarbetet är inte vida kända bland språklärare trots nyttan med dess användning. Inom ID är modellen ADDIE det vanligaste sättet att strukturera undervisning efter. LÄS MER

  3. 3. Instruktionsdesign i sva-lärares planeringsarbete. Att synliggöra ADDIE.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för språkdidaktik

    Författare :Kristiina Baum; [2020]
    Nyckelord :instruktionsdesign; ID; ADDIE; ID-modeller;

    Sammanfattning : Instruktionsdesign (ID), en medveten och systematisk planering av instruktioner, samt användning av ID-modeller som stöd i planeringsarbetet är inte vida kända bland språklärare trots nyttan med dess användning. Inom ID är modellen ADDIE det vanligaste sättet att strukturera undervisning efter. LÄS MER

  4. 4. Att våga gå utanför sin komfortzon : Inlärardrag i rysktalande elevers texter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språk

    Författare :Maria Christensen Voynova; [2016]
    Nyckelord :Andraspråk; främmandespråk; interimspråk; främmandespråksinlärning; andraspråksinlärning; kommunikativ kompetens; inlärardrag; kodväxling; bokstavliga översättningar; lån; parafras; generalisering; övergeneralisering; förenkling; helfrasanvändning;

    Sammanfattning : Alla språkinlärare, oavsett om de studerar ett nytt språk i det land där det talas (andraspråksinlärare) eller utom-lands (främmandespråksinlärare), har emellanåt problem att formulera sig och även göra sig förstådda på det nya inlärarsspråket, interimspråket, vilket utmärks av ett antal generella inlärardrag som tillfälliga lån, parafraser, generaliseringar, övergeneraliseringar, förenklingar och helfrasanvändning. Genom att analysera diverse elev-texter, skrivna av både andra- och främmandespråkselever, syftar denna uppsats till att kartlägga inlärardragens förekomst och frekvens samt utföra en jämförelseanalys mellan och inom grupperna andraspråkselever (SAS-elever) respektive främmandespråkselever (SFS-elever). LÄS MER

  5. 5. Involvering av kunder vid tjänsteutveckling hos flygbolag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Ellinor Markusson; Lily Boström; [2015]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Involvering av kunder vid tjänsteutveckling hos flygbolag Universitet: Lunds universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management och tjänstevetenskap Kurs: KSKK01 Service Management, Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp Författare: Ellinor Markusson & Lily Boström Handledare: Malin Zillinger Nyckelord: Innovation, tjänsteutveckling, kundinvolvering, flygbransch Syfte: Att undersöka om aktörer inom flygbranschen involverar sina kunder vid tjänsteutveckling och vilka tillvägagångssätt som i sådana fall används. Metod: För att uppnå syftet har vi använt en kvalitativt inriktad forskningsmetod, där empirin består av två dokumentanalyser och sju semi-strukturerade intervjuer. LÄS MER