Sökning: "school of culture and music"

Visar resultat 6 - 10 av 89 uppsatser innehållade orden school of culture and music.

  1. 6. Spela gitarr med plektrum : Hur gitarrlärare samtalar om plektrumets betydelse i elgitarrundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Alex Stedt; [2022]
    Nyckelord :plektrum; plektrumanvändning; gitarr; gitarrlärare; mediering; verktyg;

    Sammanfattning : The aim of this study is to contribute with knowledge about how guitar teachers converse about the importance of the guitar pick in electric guitar studies and how the guitar plectrum mediates actions and knowledge.The research questions are the following:What comes across as being characteristic in guitar teachers ́ discourse about the guitar plectrum in electric guitar studies?Do guitar teachers describe their students ́ use of the guitar plectrum to be decreasing, if so, how? The method for the gathering of data was semi structured qualitative interviews. LÄS MER

  2. 7. Varför öva? : En kvalitativ studie om övning på trummor under gymnasieutbildningen.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Alexius Pattberg Miller; [2022]
    Nyckelord :Independent practice; drums; high school; music education; socio-cultural tools.; Självständig övning; trummor; gymnasiet; musikundervisning; sociokulturella verktyg;

    Sammanfattning : This qualitative study examines high school students´ views on independent practice in drums, as well as the drum students' experiences of strategies for practice. The study also intends to investigate which cultural tools the drum students use in their practice and whether any form of practice culture emerges. LÄS MER

  3. 8. Musiklärares utbyte av tankar, erfarenheter och tolkningar : En kvalitativ studie om musiklärares uttalanden om likvärdig bedömning och betygssättning i relation till kollegiala samtal

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Nathalie Hansen; [2022]
    Nyckelord :Equivalent assessment; collegial learning; co-assessment; collegial conversations; music didactics; collegial culture;

    Sammanfattning : Previous research shows that collegial conversations and co-assessment can contribute to increased equivalence in assessment and grading. The purpose of the present study is to investigate how music teachers who are active in upper secondary schools express themselves about their experiences of equal assessment and grading and how they believe that the collegial knowledge among subject teachers in music affects them in their work with equal assessment and grading. LÄS MER

  4. 9. Något eget, något nytt, något lånat och någonting skräddarsytt : En kvalitativ intervjustudie om lärares tolkningar av och arbete med skapande i musik- och kulturskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)

    Författare :Oskar Östlund; [2021]
    Nyckelord :music-making; creating music; creativity; composing; a hermeneutic perspective; musikskapande; skapande i musik; kreativitet; komposition; hermeneutiskt perspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka kulturskolepedagogers uppfattningar om skapande i musikundervisning. Detta har gjorts genom att besvara tre frågeställningar: Hur tolkar kulturskolepedagoger aktiviteten skapande i musikundervisning? Hur beskriver kulturskolepedagoger sitt arbete med skapande i musikundervisning? Vilka hinder ser kulturskolepedagoger för elevers skapande i musikundervisning? Arbetet har haft ett genomgående hermeneutiskt perspektiv och vilar på en interpretativistisk kunskapssyn. LÄS MER

  5. 10. Global Dichotomies on a Local Scale: A Grounded Theory Approach to Turkish Hip-Hop Culture

    Master-uppsats, Lunds universitet/Sociologi; Lunds universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Mert Gürbüz; [2021]
    Nyckelord :grounded theory; hip-hop music; subcultures; Social Sciences;

    Sammanfattning : The concepts of ‘Old School’ and ‘New School’, peculiar to hip-hop's lexicon, have long been framed by theories of subculture heavily drawing on a binary scale of authenticity and inauthenticity. This dichotomy is widely used to characterize a discursive conflict between the authentic aspects of hip-hop music and its excessively commercialized versions undermining hip-hop’s counter-hegemonic potential. LÄS MER