Sökning: "segmentering systembolaget"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden segmentering systembolaget.

  1. 1. Employer Branding - framtidens varumärke? : En studie om hur företag strategiskt arbetar med att attrahera arbetskraft via sitt arbetsgivarvarumärke

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sofia Backman; Davidson Sara; [2014]
    Nyckelord :Arbetsmarknad; employer branding; arbetsgivarvarumärke; Human Resources; marknadsföring; kommunikation; arbetsgivares attraktivitet;

    Sammanfattning : Problemformulering: Hur arbetar företagen i studien strategiskt med att attrahera arbetskraft via sitt arbetsgivarvarumärke – Employer Branding? Syfte: Uppsatsens syfte är att beskriva samt undersöka hur företag arbetar strategiskt för att attrahera potentiell arbetskraft. Uppsatsen kommer även att jämföra om strategierna skiljer sig åt mellan företag som är verksamma inom olika branscher. LÄS MER

  2. 2. Systembolaget på en avmonopoliserad marknad

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Snjezana Vlahov; Stefan Olsson; Erdintch Zavetin Mehmed; [2005]
    Nyckelord :behov; nöjdhet; lojalitet; Köpbeteende; Segmentering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning I dagsläget debatteras det frekvent kring Systembolagets ”vara eller inte vara”. Konsumtionen i landet stiger i högre grad än vad Systembolagets försäljning gör. I Skåne län har Systembolaget försäljningssiffror minskat trots att konsumtionen stigit. LÄS MER