Sökning: "sekretesslagen förskola"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden sekretesslagen förskola.

  1. 1. Perspektiv på språklig sårbarhet i övergången mellan förskola och skola

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Jeanette Asserborn; Marie Flemming; [2021]
    Nyckelord :förebyggande arbetssätt; lärmiljö; relationellt förhållningssätt; språklig sårbarhet; övergångar;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Asserborn, Jeanette & Flemming, Marie (2021). Perspektiv på språklig sårbarhet i övergången mellan förskola och skola. Specialpedagogprogrammet, Fakulteten för lärande och samhälle, Skolutveckling och ledarskap, Malmö Universitet, 90 hp. LÄS MER

  2. 2. Samverkansorganisation mellan förskola och förskoleklass : En kvalitativ studie i hur förskollärare samverkar vid barns övergång från förskola till förskoleklass.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Josefine Johansson; Alexandra Svensson; [2020]
    Nyckelord :Samverkansorganisation; samverkan; övergångar; förskola; förskoleklass.;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att synliggöra hur samverkan mellan förskola och skola organiseras. Detta för att skapa djupare förståelse för samverkans möjligheter och hinder. LÄS MER

  3. 3. Övergångar mellan förskola och skola : En studie om offentlighets- och sekretesslagen som begränsning eller skydd vid övergången från förskola till förskoleklass

    M1-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Marie Hjalmarsson; Josefine Nordberg Karlsson; [2015]
    Nyckelord :Förskola; Förskoleklass; OSL; Samverkan; Sekretess; Övergångar;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien var att undersöka pedagogers tolkningar, kunskaper och problematiseringar runt sekretess och delgivning vid övergångar mellan förskola och förskoleklass. Både enkäter och intervjuer har använts för att få förståelse om pedagogers kunskap och resonemang kring överföring av information om den enskilda individen. LÄS MER

  4. 4. Överlämning mellan förskola och grundskola

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Lovisa Oskarsson; Johanna Olsson; [2013]
    Nyckelord :Överlämning; samverkan; förskola; grundskola; sekretess; förskoleklass;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att genom kvalitativa intervjuer som metod undersöka lärares erfarenheter och upplevelser av samverkan vid överlämningar av information om barn och deras övergång mellan förskola, förskoleklass och årskurs ett. Syftet är att se hur processen vid överlämningar går till, om sekretesslagen har någon påverkan på den information som lämnas vidare och om verksamheternas traditioner kan utgöra ett hinder för samverkan vid överlämningar. LÄS MER

  5. 5. Sekretessrelaterade samarbetsproblem : En kvantitativ studie i syfte att kartlägga sekretesslagens roll i samarbetet inom och mellan verksamheter som arbetar för barn och unga

    Kandidat-uppsats, Institutionen för socialt arbete

    Författare :Malin Lilliesköld; Anders Magnestrand; [2008]
    Nyckelord :sekretesslagen; sekretess; hinder; brister; samarbete; samverkan;

    Sammanfattning : Sekretesslagen är en förutsättning för att socialt arbete ska fungera men många av de som dagligen använder sig av lagen uppfattar den som omfattande och svårtolkad. Uppsatsen syftar till att kartlägga sekretesslagens roll i samarbetet inom och mellan olika verksamheter som arbetar för barn och unga upp till 15 år, hur lagen påverkar det professionella arbetet kring dessa och förutsättningarna att tillgodose den enskilde individens behov. LÄS MER