Sökning: "självförtroende i skrivandet"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden självförtroende i skrivandet.

  1. 1. Att skriva sig till läsning; en tillräcklig metod för elever i läs- och skrivsvårigheter?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Jenny Svanberg; [2017]
    Nyckelord :Att skriva sig till läsning; ASL; IKT; läs- och skrivsvårigheter; specialundervisning; undervisningsmetoder;

    Sammanfattning : Förväntat kunskapsbidragStudien vill belysa fördelar och nackdelar med metoden ASL utifrån de behov elever i läs- och skrivsvårigheter har och därmed väcka tankar kring hur ASL skulle kunna anpassas och kompletteras med andra metoder för att bättre möta dessa behov. Syfte och frågeställningarSyftet med studien är att belysa hur väl metoden ASL anses fungera för elever i läs- och skrivsvårigheter på tre skolor i en kommun, samt om och i så fall hur ASL skulle kunna kompletteras och/eller anpassas för att bättre kunna möta behoven hos elever i läs- och skrivsvårigheter. LÄS MER

  2. 2. Pennan som sin bästa vän eller värsta fiende : Fem elever i årskurs nio beskriver sin motivation till skrivande i svenskämnet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Emelie Johansson; [2012]
    Nyckelord :Elever; motivation; skrivande; skola; svenskämnet;

    Sammanfattning : Ett av uppdragen som svensklärare har är att stimulera elevers intresse för att skriva. Syftet med den här uppsatsen är att öka förståelsen för elevers motivation till skrivande i svenskämnet. LÄS MER

  3. 3. Dyslexi : En diskussion om inkludering utifrån ett lärarperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Helena Lindblom; [2011]
    Nyckelord :inkludering; gemenskap; dyslexi; självkänsla självförtroende; ond cirkel; diagnos;

    Sammanfattning : Detta examensarbete undersöker hur lärare inkluderar elever i skolan med dyslexi. Det är en litteraturstudie med kompletterande intervjuer av fyra lärare som har erfarenhet av elever med dyslexi. LÄS MER

  4. 4. Det "levda skrivandet" i konstutbildningar

    Kandidat-uppsats, Estetisk-filosofiska fakulteten

    Författare :Anna-lill Nilsson; [2007]
    Nyckelord :Pedagogik; Skrivande; Konstutbildning; Fenomenografi;

    Sammanfattning : Sammanfattning Detta är en fenomenografisk undersökning av konststuderandes upplevelse och uppfattning av skrivande som har koppling till den gestaltande processen. Nio studenter från flera olika högskolor har intervjuats. Både fri konst och tillämpad konst finns som inriktningar bland studenterna. LÄS MER