Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Patienters erfarenheter av att vårdas av sjuksköterskestudenter. : En systematisk litteraturstudie.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Valerie Mefeu; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sjuksköterskestudenter möter patienter i olika sammanhang under sin utbildning. VFU utgör en viktig del av sjuksköterskesprogrammet. Under utbildning ska sjuksköterskestudenter skaffa sig de kunskaper, förmågor och färdigheter som krävs för att erhålla sin yrkesexamen. LÄS MER

  2. 2. Sjuksköterskestudenters erfarenheter av att bli utsatt för hot och våld under den kliniska utbildningen : En integrativ litteraturöversikt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Jennifer Åslin; Anna Nyberg; [2023]
    Nyckelord :sjuksköterskestudenter; hot; våld; klinisk utbildning; omvårdnad; integrativ litteraturöversikt;

    Sammanfattning : Introduktion: Definitionen av hot och våld är bred, allt från verbala hot till fysiskt våld. Praktisk inlärning i form av klinisk utbildning ingår i sjuksköterskeutbildningen där sjuksköterskestudenterna får lära sig att hantera en rad olika situationer. LÄS MER

  3. 3. Digital simulering, det dynamiska seminariet : Sjuksköterskestudenters upplevda effekter av lärande vid omställning till digitalt lärande och examination i scenariosimulering

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Marcus Carnesten; [2023]
    Nyckelord :Sjuksköterskestudenter; simulering; digital simulering; scenariosimulering;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Sjuksköterskestudenters upplevelser av interprofessionella simuleringar : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)

    Författare :Hanna Lind; Henrietta Petersén; [2022]
    Nyckelord :Experiences; interprofessional learning; interprofessional team; nursing students; simulations; Interprofessionellt lärande; interprofessionellt teamarbete; simuleringar; sjuksköterskestudent; upplevelser.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sjuksköterskan ska kunna samverka i team där flera vårdprofessioner är delaktiga, så kallade interprofessionella team. För att kunna lära sig arbeta i ett interprofessionellt team kan interprofessionellt lärande vara till hjälp. LÄS MER

  5. 5. Sjuksköterskestudenters upplevelse av interprofessionell simulering tillsammans med läkarstudenter : "Vi måste liksom hjälpas åt för att lösa saker"

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Jicke Höök; Erik Nilsson; [2022]
    Nyckelord :interprofessionell simulering; interprofessionellt lärande; sjuksköterskestudent; akutsituation; ABCDE; CRM; SBAR;

    Sammanfattning : Sjuksköterskeutbildningen omfattar 180 högskolepoäng och leder till en sjuksköterskeexamen som ger studenten behörighet att söka legitimation som sjuksköterska. För att nå de kunskapskrav som krävs åligger det de enskilda lärosätena att sätta ihop utbildningsprogram som garanterar den kompetens som krävs. LÄS MER