Sökning: "skövde utveckling"
Visar resultat 1 - 5 av 340 uppsatser innehållade orden skövde utveckling.
1. Spelkaraktärers utveckling, i förhållande till Uncanny Valley : En jämförande studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Denna studie har ämnat att undersöka hur Uncanny Valley-fenomenet påverkat digitala karaktärer ur ett nutida perspektiv och hur resultatet kopplas till utvecklingen av ny teknologi. Detta har utförts genom att se över vilka skillnader som observerats idag jämfört med en studie utförd 2009 av Tinwell (2009). LÄS MER
2. Retrografisk skräck : Analys av nostalgisk representation & framkallandet av skräck inom indiespelgrafik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Målet med denna studie var att vidare undersöka den retrografiska trenden som har förekommit i indie-skräckspel under senare tid, där indie-spelutvecklare utnyttjar nostalgisk, lågteknologisk grafik i sina skräck-verk. Syftet var att urskilja vad som gör nostalgiska representationer användbart för grafisk utveckling av skräckspel, hur dessa representationer går att applicera för att möjligtvis framkalla skräck. LÄS MER
3. Sjuksköterskors attityder till patientmedverkan i att förebygga vårdrelaterade infektioner : En kvalitativ intervjustudie
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Introduktion: Vårdrelaterade infektioner (VRI), är ett hot mot folkhälsan på nationell och global nivå på grund av den belastning de anbringar drabbade patienter, anhöriga, sjukvårdssystemens samtliga delar samt späder på utvecklingen av antimikrobiell resistens genom att ofta behöva behandlas med antibiotika. VRI förebyggs genom vårdhygieniska hänsyn på vårdens samtliga beslutsfattande och utförande nivåer, samt genom att patienter och närstående möjliggörs medverkan. LÄS MER
4. Barnhälsovårds-sjuksköterskors erfarenhet av hur skärmtid påverkar barns utveckling : En empirisk kvalitativ studie
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Små barn spenderar allt mer tid framför digitala skärmar. Enligt WHO:s riktlinjer rekommenderas ingen skärmtid för barn under två år. Folkhälsomyndigheten saknar riktlinjer angående skärmtid, de anser att samtida forskning inte uppnått tillräckligt tydliga slutsatser. LÄS MER
5. Juice påverkan på spelarens upplevelse : En studie om överflödig visuell och audiell feedbacks påverkan på spelarens upplevelse i ett 2D-actionspel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Juice inom digitala spel är ett väldebatterat ämne bland spelskapare och spelforskare som omfattar hur audiell och visuell feedback kan komma att påverka spelarens upplevelse. Då begreppets definition kan skilja sig från person till person är det i denna studie definierat som “överflödig feedback i situationer när en spelares agerande utlöser flera icke-funktionella reaktioner”. LÄS MER