Sökning: "skapa identitet på internet"

Visar resultat 11 - 15 av 43 uppsatser innehållade orden skapa identitet på internet.

  1. 11. Säker identitetshantering på internet : Att minimera bedrägerier och öka konsumentens säkerhet och inflytande vid e-handel

    M1-uppsats, KTH/Data- och elektroteknik

    Författare :Mathias Åkerberg; Anders Tibbling; [2015]
    Nyckelord :Online payments; e-commerce; consumer security; identity thefts; frauds.; Internetbetalningar; e-handel; konsumentsäkerhet; identitetsstölder; bedrägerier.;

    Sammanfattning : Risken att en obehörig part kan komma över och använda en enskild konsuments identitets-handlingar är stor, samtidigt som individens möjlighet att kontrollera hur och när dess iden-titet används är liten. Problemformuleringen som skulle besvaras var hur identitetsstölder och bedrägerier på internet kunde minimeras samtidigt som konsumenten får ett ökat infly-tande över hanteringen av sin identitet. LÄS MER

  2. 12. Political Entrepreneurs and Regioneers: A Netnographic Study of Regional Identity and Soft Regionalism in Somerset, England

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologi

    Författare :Zachary Mooney; [2015]
    Nyckelord :identity; cultural analysis; political entrepreneur; commodification; soft regionalism; heritage; region; Somerset; England; Britain; MACA; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Soft regionalism and regional identities in Great Britain has seldom been explored beyond the national debates of Scotland, Wales, and Cornwall. Many recent local studies in England have, too, been neglected. LÄS MER

  3. 13. Profilen och jag : En studie av användarprofiler och identitet på Steam

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Roxana Pizarro; Marcus Unander; [2015]
    Nyckelord :användarprofiler; identitet; Steam;

    Sammanfattning : Internet och sociala medier har lett till att användare har fått möjligheter att dela med sig av information som i sin tur får representera dem i de olika virtuella miljöerna. Bland annat finns Steam som är en spelplattform med möjlighet att skapa samt ändra användarprofiler. LÄS MER

  4. 14. Hållbart varumärke : En fallstudie på Vattenfall om hur kommunikationen av hållbarhetsarbetet påverkar varumärket

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Sanna Eriksson; Rebecka Wennerstål; [2013]
    Nyckelord :CSR; corporate social responsibility; sustainability; marketing; corporate brand; communication; CSR; hållbarhet; marknadsföring; varumärke; kommunikation;

    Sammanfattning : Företags ansvar för sin omvärld är ett högaktuellt ämne som diskuteras i media och i företag. Hållbarhetsarbete är något som stora företag förväntas syssla med och företagets varumärke påverkas i allt större grad av dess hållbarhetsarbete. LÄS MER

  5. 15. Facebook – en plats för en ilsken mobb med ett meddelande att sprida : en textanalytisk undersökning av hur ett företag bemöter negativ kritik på Facebook

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Victoria Ringius; [2012]
    Nyckelord :Facebook; systemic-functional grammar; identity formation; complaints; word-of mouse; Facebook; systemisk-funktionell grammatik; identitetsskapande; klagomålshantering; word-of-mouse;

    Sammanfattning : Sociala medier innebär både stora hot och möjligheter för de företag som väljer att använda detta som en kommunikationskanal. Sociala medier skapar en plats och ett tillfälle för företag att komma närmare kunderna och genom att göra detta kan företagens intäkter ökas, kostnaderna kan minska och kundkontakten kan bli mer effektiv. LÄS MER