Sökning: "social demokrati"
Visar resultat 16 - 20 av 584 uppsatser innehållade orden social demokrati.
16. Demokrati eller klimatomställning? : en systematiserande innehållsanalys av Återställ Våtmarkers demokratisyn
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Is it possible to achieve ecological sustainability with our current democratic system? This question constitutes the democracy-environment nexus which has been a core theme in both the public debate as well as in research ever since the climate issue gained status of being a social problem in the 1970s. We are constantly presented with increasingly alarming science about the consequences of global warming. LÄS MER
17. Samhällskunskap i förskolan? : En allmän litteraturstudie om samhällsorienterande ämnen i nationella läroplaner och betänkanden med inriktning mot förskolan samt samhällsorienterande ämnenas nödvändiga roll i förskolan.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur nationella läroplaner och betänkanden med inriktning mot förskolan formulerar samhällsorienterande ämnen. De samhällsorienterande ämnena som den här studien undersöker utgår från Epstein (2014) och är mångfald, samhällsroller, regler, demokrati, ekonomi, historia, geografi samt ekologi. LÄS MER
18. ”Which way, western woman?” : An Intersectional Multimodal Critical Discourse Analysis on the portrayals of women on YouTube web-TV channel ’Riks’
Master-uppsats, Enskilda Högskolan Stockholm/Avdelningen för mänskliga rättigheter och demokratiSammanfattning : In Sweden, the web-TV channel Riks which is a media initiative on YouTube by nationalist political party Sweden Democrats, has gained popularity contributing to the normalization of nationalist discourses. The aim of this study is to analyze how the discursive and visual construction and representation of women on Riks are created in nationalist discourse. LÄS MER
19. Från elev till medborgare : En läromedelsanalys av hur demokratiuppdraget framställs i läromedel för samhällskunskapsämnet åk 4–6
Master-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Students should be given the opportunity to learn about, through, and for democracy in order to be able to act in the present and the future. In the subject of social studies, students should be given the opportunity to develop factual knowledge about democracy, and this should be done through democratic methods. LÄS MER
20. Slöjans revolution – Irans väg mot demokrati? : En kvalitativ fallstudie om demokratiseringsprocessen i Iran och dess förutsättningar för demokrati
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : The purpose of this study is to attempt to answer if, and if so, which phase of the democratization process Iran is in, and what the country’s prerequisites for democracy look like. The study is a qualitative case study and is mainly based on Dankwart Rustow’s transition theory, Ron Eyerman and Andrew Jamison’s social movement theory and Sharon E. LÄS MER