Sökning: "spelkontroll"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet spelkontroll.

  1. 1. U_Bot : Konstruktionen av en trådlös fjärrstyrd utbåt

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Jonatan Mauritz; William Granat; [2023]
    Nyckelord :Mechatronic; KTH; Submarine; Underwater; Arduino; Hand Control; Wireless; Mekatronik; KTH; Ubåt; Under Vatten; Arduino; Handkontroller; Trådlös;

    Sammanfattning : Abstract The goal of this project was to design a submarine that could be operated using a wireless game controller. To accomplish this, we used an Playknowlogy board connected to a USB-Host Shield that recieves signals from the game controller and sends them to a USB connected to the USB-Host Shield. LÄS MER

  2. 2. Impact of using mixed reality visualization to augment the exploration and analysis of water contamination events in a simulated car engine

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Terese Nothnagel; [2017]
    Nyckelord :Virtual Reality; Mixed Reality; Visualization; Quality control in engineering design; simulated car engine; user experience;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to understand the impact of virtual reality (VR) on user's performance and experience in practical industrial applications. In particular, I collaborated with Volvo Cars supporting their current engineering design practices. VR has the potential to augment and thereby improve a person's observational analysis. LÄS MER

  3. 3. Skapa spel för personer med funktionsvariationer

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Filip Gunnarsson; Elias Ekelund; [2017]
    Nyckelord :Video Games; Disabilities; Multiple Sclerosis MS ; Makey Makey; Game Maker; Lowered Vision.; Spel; Funktionsvariationer; Multipel Skleros MS ; Makey Makey; Game Maker; Nedsatt syn.;

    Sammanfattning : Temat för vårt kandidatarbete är att skapa spel för dem som har någon typ funktionsvariation, vilket innebär att till viss del att göra spel som är speciellt gjorda för dem som har funktionsvariationer som är skapade så att dem hjälper människorna att kunna spela spelen. Exempelvis med hjälp av ljud som ska kunna leda spelaren till sitt mål eller skapa spelkontroller för dem som har till exempel Multipel Skleros. LÄS MER

  4. 4. How Will Different Control/Display Ratios Influence Muscle Fatigue and Game Experience in Virtual Reality Games?

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Huiting Wang; [2016]
    Nyckelord :Virtual Reality; Control Display ratio; fatigue; game experience; hand controller; Virtual Reality; Control Display ratio; trötthet; spelupplevelse; handkontroll;

    Sammanfattning : The dramatic evolvement of Virtual Reality (VR) technique in recent years has enabled a rapid growth of VR games. In order to provide intuitive interaction with a virtual world, VR hand controllers were developed. Since this kind of controller is based on hand movement, the risk of getting fatigued becomes very high. LÄS MER

  5. 5. Implementation av slagbaserat interaktionsmönster för Kinect

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva system

    Författare :John Ramstedt; [2016]
    Nyckelord :Kinect; motion based interaction; Skeletal Tracking; wpf; Kinect; Spelapplikation; fitness-spel; rörelsebaserad interaktion; Skeletal Tracking; wpf; Interaktionsmönster;

    Sammanfattning : Kinect är en spelkontroll för rörelse- och gestbaserade spel. Genom specifika interaktionsmönster interagerar en spelare med en spelapplikation. I denna studie utvecklades en spelapplikation där spelaren ska boxa till måltavlor som dyker upp på en spelplan. LÄS MER