Sökning: "spelkontroll"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet spelkontroll.
1. U_Bot : Konstruktionen av en trådlös fjärrstyrd utbåt
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Abstract The goal of this project was to design a submarine that could be operated using a wireless game controller. To accomplish this, we used an Playknowlogy board connected to a USB-Host Shield that recieves signals from the game controller and sends them to a USB connected to the USB-Host Shield. LÄS MER
2. Impact of using mixed reality visualization to augment the exploration and analysis of water contamination events in a simulated car engine
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : The aim of this thesis is to understand the impact of virtual reality (VR) on user's performance and experience in practical industrial applications. In particular, I collaborated with Volvo Cars supporting their current engineering design practices. VR has the potential to augment and thereby improve a person's observational analysis. LÄS MER
3. Skapa spel för personer med funktionsvariationer
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Temat för vårt kandidatarbete är att skapa spel för dem som har någon typ funktionsvariation, vilket innebär att till viss del att göra spel som är speciellt gjorda för dem som har funktionsvariationer som är skapade så att dem hjälper människorna att kunna spela spelen. Exempelvis med hjälp av ljud som ska kunna leda spelaren till sitt mål eller skapa spelkontroller för dem som har till exempel Multipel Skleros. LÄS MER
4. How Will Different Control/Display Ratios Influence Muscle Fatigue and Game Experience in Virtual Reality Games?
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : The dramatic evolvement of Virtual Reality (VR) technique in recent years has enabled a rapid growth of VR games. In order to provide intuitive interaction with a virtual world, VR hand controllers were developed. Since this kind of controller is based on hand movement, the risk of getting fatigued becomes very high. LÄS MER
5. Implementation av slagbaserat interaktionsmönster för Kinect
M1-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva systemSammanfattning : Kinect är en spelkontroll för rörelse- och gestbaserade spel. Genom specifika interaktionsmönster interagerar en spelare med en spelapplikation. I denna studie utvecklades en spelapplikation där spelaren ska boxa till måltavlor som dyker upp på en spelplan. LÄS MER