Sökning: "sport event"

Visar resultat 6 - 10 av 125 uppsatser innehållade orden sport event.

  1. 6. Automatic Sport Analysis System for Table-Tennis using Image Recognition Methods

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Sebastian Broman; Ludwig Forsberg; [2023]
    Nyckelord :machine learning; computer vision; table tennis; sport analytics;

    Sammanfattning : This study presents several machine learning models tasked with gathering information about what happens in a table tennis match. This information includes the ball's position, identifying serves, and other events such as ball hits and bounces. The TTNet backbone demonstrated superior performance across all tasks, including inference time. LÄS MER

  2. 7. Feasibility of Mobile Phone-Based 2D Human Pose Estimation for Golf : An analysis of the golf swing focusing on selected joint angles

    Master-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystem

    Författare :Elisa Perini; [2023]
    Nyckelord :Golf; Human Pose Estimation; Sports Analytics; Computer Vision; Golf; Mänsklig Poseuppskattning; Sportanalys; Datorseende;

    Sammanfattning : Golf is a sport where the correct technical execution is important for performance and injury prevention. The existing feedback systems are often cumbersome and not readily available to recreational players. To address this issue, this thesis explores the potential of using 2D Human Pose Estimation as a mobile phone-based swing analysis tool. LÄS MER

  3. 8. Vilka marknadsföringsstrategier är lämpliga för evenemang inom maratonlopp för att locka besökare? : En jämförande studie där en litteraturstudie framställs och jämförs med hur Stockholm Marathons aktörer arbetar med marknadsföringsstrategier för att locka besökare

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Elvira Jerkovic; Petronella Isaksson; [2023]
    Nyckelord :Stockholm Marathon; marathon; event; marketing strategies; visitors; tourism; sport tourism; Stockholm Marathon; maratonlopp; evenemang; event; marknadsföringsstrategier; besökare; turism; sportturism;

    Sammanfattning : Marknadsföringsstrategier är ett redskap som kan användas i flera syften av flera olika aktörer, bland annat företag, föreningar och andra verksamheter. I denna studie undersöks evenemanget Stockholm Marathon och vilka marknadsföringsstrategier deras aktörer använder i syfte att attrahera besökare till deras event för att därefter kunna sammanställa vilka marknadsföringsstrategier som är lämpliga för evenemang inom maratonlopp. LÄS MER

  4. 9. Kunskapsorientering : Vägval i kunskapsöverföring för evenemangsprojekt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Hanna Cederwall; Oskar Forsberg; [2023]
    Nyckelord :Knowledge management; knowledge transfer; knowledge; event project; projekt phases; sports events; Kunskapshantering; kunskapsöverföring; kunskap; evenemangsprojekt; projektfaser; idrottsevenemang;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to explore which methods are used for knowledge transfer between recurring event projects, in different physical locations. The study also examines the different roles the project organization and the permanent organization take in these processes. LÄS MER

  5. 10. Idrottens betydelse, nationella effekter av sportslig framgång.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistik

    Författare :David Hård; Oscar Pettersson; [2022-09-05]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The connection between sports and economy is widely discussed in many different fields and circumstances. However, the discussions usually regard the effect that money has on sports, rather than the other way around. Setting aside the times when sports are used for political reasons, the effect that sports has on the economy is a different story. LÄS MER