Sökning: "sporting cities"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden sporting cities.

  1. 1. Arbetet utanför de kritade linjerna : En kartläggning av Allsvenska herrfotbollsklubbars relationsmarknadsföring gentemot sponsorer

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Arvid Jarmstad; Albin Larsson; [2023]
    Nyckelord :Sponsorship; Relationship marketing; Brand Equity; Exposure; Corporate social responsibility; Sporting performance; Supporters; Sponsorer; Relationsmarknadsföring; Brand Equity; Exponering; Corporate social responsibility; Sportslig prestation; Supportrar;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att kartlägga hur corporate social responsibility, sportsliga prestationer och supportrar påverkar Allsvenska herrfotbollsklubbars relationsmarknadsföring gentemot sponsorer. Fotboll är den största sporten i Sverige och sponsorer är en viktig inkomstkälla för svenska fotbollsklubbar. LÄS MER

  2. 2. Hosting Tour De France Under Covid-19: Bargain Or Burden For New Stage Cities?

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografi

    Författare :Cyril Herzet; [2021]
    Nyckelord :Tour De France; Sport Tourism; Cycling Events; Media Exposure; Place Reputation; Place Commodification; Community Development.; Tour De France; Tourisme Sportif; Courses Cyclistes; Exposition Médiatique; Réputation des Lieux; Marchandisation des Lieux; Développement des Communautés.;

    Sammanfattning : The Tour De France (TDF) is the third largest sporting event in the world and the biggest cycling race in terms of popularity and prestige. The event generates global media exposure and attracts millions of short- and long-term visitors each year, thus, TDF is extremely appealing for communities in search of profits. LÄS MER

  3. 3. Upplevda effekter av idrottsevenemang : En studie om upplevda effekter hos lokala näringsidkare i Vänersborgs kommun till följd av bandy-VM 2019.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Julius Strömberg; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Events have, over the last few decades, grown both in number and size, and its importance as a societal phenomenon is thus becoming increasingly essential to review and evaluate, for the effects it has on social life and the local economy. The attractiveness and impact of events create effects that increase awareness and enhance the destination’s brand, which has made it an important place marketing tool for cities, regions and countries. LÄS MER

  4. 4. Stora sportevenemang i mindre städer : En kvantitativ studie om platsmarknadsföring och kunskap-attityd hos invånare vid större sportevenemang

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Rebeca Eklöf; Elin Jansson; [2018]
    Nyckelord :sport events; mega events; place branding; image identity reputation; knowledge attitude; platsmarknadsföring; kunskap; attityd; sportevent; marknadsföring av event;

    Sammanfattning : Cities hosting huge sporting events is a growing industry and is a way to market the city towards the rest of the world. The goal is for businesses to make profit, attract tourist and be seen on the global market. However, as its marketed towards external audiences, the locals and how they are affected are usually forgotten in the process. LÄS MER

  5. 5. Prisoners of their own dream

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/JMG - Inst f journalistik och masskomm

    Författare :James Milford; [2016-08-23]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The trafficking of young African footballers is on the rise. Every year thousands of children make their way to Europe in the hope of becoming the next footballing superstar. Yet the majority of these players will end up on the streets of Europe’s cities, abandoned by so-called agents who have promised so much and delivered so little. LÄS MER