Sökning: "stadium sweden ab"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden stadium sweden ab.
1. Projektorganisering : En fallstudie av Östers IF’s nya fotbollsarena
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Background - The trend of new soccer stadiums took off in England and the three key factors of this trend where security, economic value and growth. In the early 2000s the trend came to Sweden and Växjö. The soccer stadium, Värendsvallen were old and needed modernization. LÄS MER
2. Från Colosseum till Allianz Arena : En explorativ studie om processen att förändra ett företags grafiska profil
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : The strategy when you change the visual part of the brand identity is often referred to as Corporate rebranding and is seen as a good way to show that a company has undergone a change. Despite high risks and high costs, this strategy has become more common and there are companies today who make the choice to change an already well-known graphic profile. LÄS MER
3. Användning av rötrest från kombinerad etanol och biogasproduktion : en jämförelse mellan tre alternativ
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Energy and TechnologySammanfattning : Scandinavian Biogas is involved in the planning of a combined ethanol and biogas factory in Karlskoga, Sweden. Besides biogas and ethanol large amounts of digester residues will be produced, about 450 000 liquid tonnes residue (~7,3 % Dry Substance( DS)). LÄS MER
4. Box vs styck : Ett beslutsunderlag till Stadium AB gällande styckhantering i distributionslagret som alternativ till boxar
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Stadium AB är ett av de största detaljhandelsföretagen i Sverige, som designar, köper och säljer sportutrustning samt sportmodeprodukter. I Stadiums butiker säljs både produkter från märkesleverantörer, exempelvis Adidas och Nike, samt varumärken med egen design, exempelvis SOC, 4D och Everest. LÄS MER
5. When two become one: the cultural aspects of mergers : A case study of Fläkt Woods AB Sweden
Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)Sammanfattning : Denna kandidatuppsats söker att förklara vilken typ av effekter en fusion kan ha på en organisationskultur. För att genomföra en analys av fusionens effekter krävs att organisationskulturen sonderas och därmed kan användas som grund. LÄS MER