Sökning: "symboler i organisationer"

Visar resultat 16 - 20 av 25 uppsatser innehållade orden symboler i organisationer.

  1. 16. Spegel, spegel på väggen där, säg vilken image konsumenten bär

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Linus Femtvik; Timor Timmerhed; Kerstin Åkesson; [2010]
    Nyckelord :varumärkesidentitet; företagsfokuserade teorier; konsumentfokuserade teorier; image; Social Sciences;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Syftet med uppsatsen är att undersöka om skapandet samt överförandet av varumärkesidentiteter sker utefter en normativ och självklar arbetsgång utan problem och svårigheter som författarna inom de företagsfokuserade teorierna menar. För att erhålla en inblick i hur identitetsöverförandet sker i verksamheter analyserades tre utvalda företag; Gina Tricot, Thorn Reklambyrå och Malmö FF. LÄS MER

  2. 17. Mer än bara knätofs – En kvalitativ studie av dansföreningen Hamboringens organisationsform.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Alexzander Karlsson; [2009]
    Nyckelord :Ideell förening; kultur; organisations; organisationsteori; strukturellt perspektiv; symboliskt perspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att beskriva och analysera organisationsformen inom den ideella dansföreningen Hamboringen med särskilt fokus på kommunikation och ansvarsfördelning. Uppsatsen har sin upprinnelse ifrån en förfrågan från föreningen där de ville ha hjälp med att se över föreningens organisationsform. LÄS MER

  3. 18. Kommunikation över kulturella gränser : Kultur - ett hinder vid internationella samarbeten

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Daniella Eriksson Hörlin; Hanna Gustafsson; [2009]
    Nyckelord :Internationalisering; Kultur; Kulturella skillnader; Interkulturell kommunikation; Hofstede;

    Sammanfattning : Globaliseringen har lett till att länders ekonomi, politik och kultur ständigt integreras och förändras i ett komplext nätverk. Den teknologiska utvecklingen som värderingar medfört har underlättat för snabb och effektiv kommunikation. Detta fenomen sätter krav på företag att vara innovativa och flexibla inför förändringar. LÄS MER

  4. 19. I betraktaren ögon : en studie om organisationskultur

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Emma Åhlin; Nina Karlsson; [2009]
    Nyckelord :Organisationskultur Design Kultur Artefakter Organisation;

    Sammanfattning : Man brukar säga att allt ligger i betraktarens öga och det gäller även när man pratar om organisationer. Hur en organisation uppfattas har att göra med hur andra ser på den. Genom att studera organisationer och granska miljön och medlemmarnas beteenden kan man skapa sig en bredare uppfattning om en organisations kultur. LÄS MER

  5. 20. Främlingsfientlighet i skolan : en kvalitativ intervjustudie om hur rektorer hanterar främlingsfientliga idéer

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för individ och samhälle

    Författare :Jennie Zell Heder; Sofia Höglund; [2009]
    Nyckelord :Främlingsfientlighet; skolan; rektorer;

    Sammanfattning : Bakgrund: Främlingsfientlighet är ett ständigt debatterat ämne i media där det påstås att främlingsfientligheten hos barn och ungdomar ökar. Skolan har blivit en arena där främlingsfientliga organisationer kan rekrytera medlemmar. Vi är intresserade av att ta reda på hur rektorer hanterar detta. LÄS MER