Sökning: "symboler i organisationer"

Visar resultat 11 - 15 av 25 uppsatser innehållade orden symboler i organisationer.

  1. 11. Strategi genom sensemaking : En studie om hur ledare använder sensemaking i sitt strategiarbete

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Tosterud; Julia Kalthoff; [2016]
    Nyckelord :Ledarskap; strategi; sensemaking; vision; symboler; symbolic management; organisationskultur;

    Sammanfattning : Att leda handlar om att ge riktning och vara den som kopplar samman organisationen och strategin. Att forma organisationskultur är ett sätt att göra detta. LÄS MER

  2. 12. Kommunikation genom policys och visioner. : En fallstudie av kunskapsföretaget Centrum för flexibelt lärande (CFL).

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för humaniora

    Författare :Johanna Bcheri; [2013]
    Nyckelord :organisationskultur; policys; information; Alvesson; identitet;

    Sammanfattning : Abstrakt MKV C/VT 2013 Handledare: Mats Hyvonen/ Examinator/Eva Ekstrand/ Författare: Johanna Bcheri Titel: Kommunikation genom policys och visioner. En fallstudie av kunskapsföretaget Centrum för flexibelt lärande (CFL). LÄS MER

  3. 13. "Walk the talk" : Kvalitativ intervjustudie i hur en organisationskultur kan förändras

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Maria Ringkvist; Pernilla Vighagen; [2012]
    Nyckelord :Change; organizational culture; leadership; symbolic interactionism; Förändring; organisationskultur; ledarskap; symbolisk interaktionism;

    Sammanfattning : Förändringar är vanligt förekommande i dagens organisationer. En strategi som kan nyttjas för att öka lönsamheten och nå målen är förändring av organisationskulturen. Dessa är svåra att genomföra eftersom omedvetna antaganden måste synliggöras och ifrågasättas samt förändringen i sig är tidskrävande. LÄS MER

  4. 14. Drick med måtta och spela lagom! : En studie i hur statliga bolag konstruerar trovärdighet i relation till motstridiga syften i verksamheten

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Sanna Larsson; [2012]
    Nyckelord :Narrativ; berättande; retorik; identifikation; ethos; image; statliga bolag; monopol; CSR; PR; etik; symboler.;

    Sammanfattning : I denna studie analyseras hur de statliga bolagen Systembolaget och Svenska spel går tillväga för att skapa trovärdighet i sin omgivning av kunder och intressenter. Undersökningen är genomförd på informativ och extern kommunikation som finns på bolagens hemsidor, varav två reklamfilmer även visas i svensk tv. LÄS MER

  5. 15. Det var livet att slåss, att alltid vara en krigare : En studie om unga i vit makt

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Karin Sydhagen; Oscar Matamoros; [2010]
    Nyckelord :Vit makt; unga; outsider; nazism; symboler; stigma; Goffman; Becker; rekrytering;

    Sammanfattning : We have studied the process of recruiting young people to the white power movement. With the help of theoretical concepts as Outsiders and Stigma, we have elaborated the purpose of the study. LÄS MER