Sökning: "systematisk litteraturstudie metasyntes"

Visar resultat 36 - 38 av 38 uppsatser innehållade orden systematisk litteraturstudie metasyntes.

  1. 36. Grafisk Alternativ och Kompletterande Kommunikation, GAKK : Upplevelser från brukare och vårdnadshavare, en systematisk litteraturstudie.

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Logopedi

    Författare :Maxine Brännlund; Sanne Wallén; [2015]
    Nyckelord :logopedi; grafisk alternativ och kompletterande kommunikation; GAKK; metasyntes; kommunikation; brukare; vårdnadshavare; föräldrar; litteraturstudie; upplevelser; synpunkter; åsikter; erfarenheter; högteknologisk GAKK; lågteknologisk GAKK;

    Sammanfattning : The ability to speak with one another is important for all people, but this ability can not be taken for granted when dealing with communicative disabilities. The aim of this systematic literature review was to highlight user and caregiver views and experiences of aided augmentative and alternative communication (aided AAC). LÄS MER

  2. 37. Att leva med Multipel Skleros : På vinst och förlust

    Kandidat-uppsats, Institutionen för hälso- och vårdvetenskap, HV

    Författare :Lovisa Gustafsson; Charlotte Noack Löf; [2012]
    Nyckelord :multipel skleros; erfarenheter; självbild; förluster; tillgångar; perspektiv;

    Sammanfattning : Bakgrund:Multipel skleros är en kronisk sjukdom som vanligen debuterar i tidig medelålder. Incidensen i Sverige är relativt hög. Symtomen är neurologiska och kommer i skov eller kontinuerligt över tid. LÄS MER

  3. 38. Begreppsförståelse : En systematisk litteraturstudie kring undervisningsmetoder för ökad förståelse för naturvetenskapliga begrepp

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier; Filosofiska fakulteten

    Författare :David Teske; [2011]
    Nyckelord :begreppsförståelse; naturvetenskap; PISA; TIMSS; metoder; undervisningssätt;

    Sammanfattning : I utvärderingar av svenska elevers kunskaper i naturvetenskap är ett problemområde återkommande, nämligen elevernas begreppsförståelse. Studien syftar till att undersöka litteraturen kring begreppsförståelse i skolan och hur undervisningen kan se ut för att eleverna skall förstå naturvetenskapens många begrepp. LÄS MER