Sökning: "ta fram företagsstrategi"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden ta fram företagsstrategi.

  1. 1. KPI-framtagning på ledningsnivå : Ett tillämpat arbete baserat på modellen Analytics for Management, anpassat efter SAAB Aeronautics

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutveckling

    Författare :Robert Westerdahl; Martin Yngemo; [2019]
    Nyckelord :Key performance indicator KPI ; Analytics for management; Process management; Process performance; Visualization; Mätetal; Key performance indicator KPI ; Analytics for management; Processtyrning; Processprestanda; Visualisering;

    Sammanfattning : The goal of this master thesis is to supply management at Saab Aeronautics with information and tools that allow for fast and effective insight into the manufacturing process. Additionally it aims to suggest improvements concerning measurements and the use of data for the internal workshops. LÄS MER

  2. 2. How to design a distribution flow to the Indian market - Based on market potential, import regulations, and trade barriers

    M1-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Linn Sjövie Hasserius; Jessica Arvidsson; [2014]
    Nyckelord :Corporate strategy; macro environment; sales and market potential; trade regulation; distribution flow; import and export; India; Företagsstrategi; makromiljö; försäljnings- och marknadspotential; handelsregler och utformning av distributionsflöde; försörjningskedja; import och export; Indien; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : BACKGROUND AND PURPOSE A global company aiming at a high market position in the future, which Axis Communications AB is, is forced to address the emerging markets. Axis has previously focused on Brazil, Russia, and China and now it is time to address the fourth BRIC country; India, since it is considered to have one of the world's greatest market potential. LÄS MER

  3. 3. Locating outsourced and offshored production based on supply chain strategy: Findings from Swedish fashion/trend apparel companies

    M1-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Daniel Persson; Emma Mählkvist; [2014]
    Nyckelord :Klädindustrin; supply chain-strategi; produktkategorier; faktorer vid lokalisering; lågkostnadsländer; outsourcing; offshoring; Fashion apparel industry; supply chain strategy; product categories; localization factors; low cost countries; outsourcing: offshoring; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Bakgrund: En stor utmaning inom klädindustrin är att kombinera produkters korta livscykler med de komplexa försörjningskedjornas långa ledtider. Följaktligen finns det ett antal supply chain-strategier som hanterar utmaningen olika: kostnadseffektiva, responsiva och resultatdrivna som fokuserar på ett större antal aspekter. LÄS MER

  4. 4. CSR - över kontinenternas gränser : En kvalitativ fallstudie:Strategier för svenska multinationella företag

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Marcus Mildenberger; Kristofer Larsson; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Begreppet Corporate Social Responsibility (CSR) är idag ett vida diskuterat ämne inom företagslitteratur. Denna diskussion har resulterat i att begreppet är väldigt brett, vilket försvårar arbetet för företag att definiera, samt förstå innebörden av CSR. LÄS MER

  5. 5. Revisorers syn på förväntningsgapet : utifrån regelverk & externa förväntningar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Joanne Turkia; Maria Fjellgren; [2008]
    Nyckelord :Förväntningsgap;

    Sammanfattning : Revisorn har en viktig roll i ett företagssamhälle då de kvalitetssäkrar den information som ligger till grund för beslutsfattare både inom och utom organisationen. Revisionsprofessionens ledord har genom åren varit oberoende, objektivitet och integritet. LÄS MER