Avancerad sökning

Visar resultat 6 - 10 av 385 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 6. Investigating Users' Quality of Experience in Mobile Cloud Games

    M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Markus Blomqvist; [2023]
    Nyckelord :Quality of Experience; Mobile Cloud Games; RTT; Delays; Packet Loss; Random Jitter; Bursty Jitter; Data Packets; Experiment;

    Sammanfattning : Mobile cloud gaming (MCG) is an emerging concept which aims to deliver video games on-demand to users with the use of cloud technologies. Cloud technology allows the offloading of computation from a less powerful user device or thin client to more robust cloud servers to minimize power consumption and provide additional cloud services such as storage. LÄS MER

  2. 7. Hur påverkas kliniska effekter och följsamhet till behandling då flera antihypertensiva läkemedelssubstanser kombineras i en enda tablett?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)

    Författare :Arij Chureteh; [2023]
    Nyckelord :Hypertension; Fixed-dose combination; Single-pill combination; Medication adherence; Compliance; Adherence;

    Sammanfattning : Hypertoni är en riskfaktor för allvarliga kardiovaskulära sjukdomar. Olika läkemedelsklasser används vid behandling av hypertoni. Dessa inkluderar angiotensin omvandlade enzymhämmare, angiotensin II-receptorblockerare, kalciumkanalblockerare och tiaziddiuretika. LÄS MER

  3. 8. Att lära med hjälp av en lärplatta : Barns röster om lärplattan i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Kajsa Andersson; Lisa Pettersson; [2023]
    Nyckelord :Förskola; barns perspektiv; digitala verktyg; lärplattor.;

    Sammanfattning : Barn använder sig av digitala verktyg i allt tidigare ålder och digitala verktyghar fått större fokus i förskolans läroplan efter revideringen 2018, vilket medför högre krav på den digitala undervisningen i förskolan. Med föreliggande studie undersöks barns perspektiv på deras lärande i användningen av lärplattor i förskolan. LÄS MER

  4. 9. Lärplattan, för barnen eller förskollärarna? : En kvalitativ studie om förskollärares syn på lärplattans användning i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Amanda Jonasson; Lisa Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Digital kompetens; lärplatta; komplement; förskollärare; digitala verktyg; pedagogiskt verktyg.;

    Sammanfattning : I våra styrdokument står det sedan 2019 framskrivet att digitala verktyg ska vara en del i den undervisning som sker i förskolan. Trots detta så finns det fortfarande en del frågetecken kring hur lärplattan ska användas tillsammans med barnen i syfte att skapa ett lustfyllt lärande. LÄS MER

  5. 10. Surfplattan som pedagogiskt verktyg i förskolan; positivt eller negativt? : En kvantitativ studie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Anna Myhré Herelius; Sara Svedberg; [2023]
    Nyckelord :förskollärare; digital kompetens; surfplatta; undervisning; kvantitativ studie;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka surfplattan som pedagogiskt verktyg i förskolan och hur förskollärare beskriver att den används i utbildningen, samt att kritiskt diskutera konsekvenserna av surfplattan i förskolan. Studien har en kvantitativ ansats och har med hjälp av en webbenkät samlat in data. LÄS MER