Sökning: "tequila"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet tequila.

  1. 1. Paketering av tequila : Vilka typer av representationer förekommer i paketeringen och marknadsföringen av tequila i Mexiko, USA och Sverige och vad säger det om respektive marknader?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Ossian Gynther; [2022]
    Nyckelord :Graphic design; marketing; representation; semiotic analysis; tequila; Grafisk design; marknadsföring; representation; semiotisk analys; tequila;

    Sammanfattning : Denna studie är en visuell semiotisk analys av tre olika märken av tequila i tre olika länder och hur deras flaskor presenteras och representeras visuellt. Studien tittar på de mest sålda tequilaflaskorna i respektive land och genom det kanske man förstår vad det säger om det landet och deras förhållande till tequila men även Mexiko. LÄS MER

  2. 2. Middagsbjudningen : I den bästa av tjejvärldar

    Master-uppsats, Kungl. Konsthögskolan

    Författare :Louise Blad; [2015]
    Nyckelord :Woman house; potato potato; Middagsbjudningen; femininitet; flicka; mjuka värden; misslyckande; sårbarhet; samarbete;

    Sammanfattning : Middagsbjudningen är en grupp och ett konstprojekt. Middagsbjudningen är feministiska händelser, rumsligheter och samtal. Middagsbjudningen är snälla men skeva gemenskaper. I den bästa av tjejvärldar är en scenisk triptyk som uppfördes parallellt, och i olika städer, under våren 2014. LÄS MER

  3. 3. Tourism in Mexico: More than Tacos and Tequila? : A Case Study on CSR Strategies of Swedish and Mexican Tour Operators in Mexico 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Nathalie Adams; Louise Chyssler; [2014]
    Nyckelord :CSR; Strategy; Competitive Advantage; CSR Pyramid; Stakeholder Theory; Developing countries; Tourism; Tour Operators; Mexico;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to explore whether tour operators work with CSR within their organizations in Mexico, and describe how they implement it as well as why they work with it. Furthermore, the paper will analyze similarities and differences between the Swedish and Mexican tour operator’s CSR strategies as well as the reasons for this. LÄS MER

  4. 4. THE EFFECT OF EXCHANGE RATE AND MONETARY POLICY CHANGES ON STOCK RETURNS IN MEXICO AFTER THE TEQUILA CRISIS

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sidaarth Asok; Eligio Rendon Castro; [2012]
    Nyckelord :Mexico; Stock Returns; Fixed Exchange Rate Regime; Monetary Tightness; Vector Auto-Regression; Impulse Response; Variance Decomposition; Monetary Aggregates; Difference in Difference Approach; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: To address any effect in Mexico´s stock returns due to changes in exchange rate and monetary policy after an economic shock (crisis). Methodology: We used a framework based on the Vector Auto-Regression approach. Additionally, the Difference-in-Difference regression approach was employed in order to briefly generalize our results. LÄS MER