Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Hur har digitaliseringen förändrat resenärers sätt att boka paketresor?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Rand Nouri; Hana Kais Shaker; Mikolaj Domanski; [2019]
    Nyckelord :travel agencies; online booking; tourism; digitalization; package tour; e-travel; the development of travel booking; resebyråer; onlinebokning; digitalisering; paketresor; e-travel; utveckling av researrangemang;

    Sammanfattning : Nowadays many travelers choose to book their trips via online booking sites instead of visiting physical travel agencies. This has changed the way the physical travel agencies operate their businesses and has forced them to adapt to new strategies in order to stay alive in this new reality of the industry. LÄS MER

  2. 2. Persontransportens påverkan på hållbar utveckling : en fallstudie på Högskolan väst

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Aria Matang; Bob Sassi; [2018]
    Nyckelord :Travel Policy; Business Travel; Meetings Policy; Conference; Environmental Impact; Carbon emission; Sustainable Development; Resepolicy; Tjänsteresor; Mötespolicy; Konferens; Miljöbelastning; Koldioxidutsläpp; Hållbar utveckling;

    Sammanfattning : Transportsektorn stod för närmare en tredjedel av växthusgasutsläpp år 2017. Sverige har stort bilinnehav, stora bilar och långa avstånd, dessa är några faktorer som bidrar till en försämrad miljö. Personkilometer har under de senaste 50 åren ökat med 150 procent, enligt en underlagsrapport från trafikverket. LÄS MER

  3. 3. How to Improve Customer Loyalty to Online Travel Agencies : A research on Expedia, an online travel booking platform

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Yirui Shen; [2018]
    Nyckelord :Customer loyalty; perceived customer value; trust; perceived customer risks; online travel agency;

    Sammanfattning : Nowadays with the development of Internet, there is a shift from offline to online travel agencies. Challenges like customer loyalty go hand in hand with advantages such as fast speed and convenience. LÄS MER

  4. 4. Makten hos en tredje part : En studie om bokningskanalernas inflytande på små hotell

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Julia Franzén; Amy Sevelin; [2017]
    Nyckelord :E-commerce; Small hotels; Booking channels; Online travel agencies; Platforms; E-handel; Små hotell; Bokningskanaler; Online Travel Agencies; Plattformar;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to gain in-depth understanding of the influence of booking channels in the hotel sector on the small hotel's organization. Method: The essay is based on a qualitative multidirectional study conducted with 6 semistructured interviews as a data collection method. LÄS MER

  5. 5. Konceptet mobilitet som tjänst : Viktiga kompetenser och möjliga utmaningar vid vidareutvecklingen av MaaS i Sverige.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Industriell ekonomi

    Författare :Josefin Hallenberg; Jonas Bergström; [2016]
    Nyckelord :Mobility as a service; MaaS; competencies; challenges; network; strategic network; ; Mobilitet som tjänst; MaaS; kompetenser; utmaningar; nätverk; strategiska nätverk; ;

    Sammanfattning : Transport and travel is necessary for our society to function. Today, the privately owned car stands for more than half of all personal trips in Sweden. LÄS MER