Sökning: "perceived customer risks"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden perceived customer risks.

  1. 1. Personlig integritet och personanpassade annonser : En kvalitativ studie om konsumenters upplevda fördelar och risker med insamling av personliga uppgifter till personanpassad annonsering

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Ekaterina Denisenko; Maedn Teklay Zeray; [2022]
    Nyckelord :Online personalized advertisements; Attitude; Privacy concerns; Perceived Benefits; Perceived Risks; Consumer Perspective; Online Personanpassad Annonsering; Attityder; Integritetsintrång; Upplevda Fördelar; Upplevda Risker; Konsumentperspektiv;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to investigate how consumers reason about personalized online advertising. Research questions:  Do consumers perceive the risks and benefits of personalized online advertisements? How do consumers adapt their behavior based on the risks and benefits perceived by online personalized advertisements?   Methodology: This study is implemented using a qualitative research method and a deductive approach. LÄS MER

  2. 2. Digitala matleveransplattformar, restaurangers vänner eller fiender? : Risker med digitala matleveransplattformar och metoder för att hantera dessa

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Ida Svennson; Cornelia Oskarsson; [2022]
    Nyckelord :PDE; platform dependent entrepreneurs; FDA; Plattform; matleveransplattform; plattformsstrategi; restaurang; restauranger; startegi;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Plattformsstrategier har blivit ett allt vanligare fenomen och i dagsläget är flera av världens största företag plattformsföretag. Digitala plattformar för beställning och leverans av mat är en typ av plattformar som ökat markant de senaste åren, speciellt i och med covid-19 pandemin då restaurangbranschen fick helt nya förutsättningar. LÄS MER

  3. 3. A quantitative research on what are the potential preferences that make Swedish furniture attract Vietnamese consumers – IKEA as a case study.

    M1-uppsats, Jönköping University/JIBS Entrepreneurship Centre

    Författare :Vy Nguyen; Nhu Nguyen; [2022]
    Nyckelord :IKEA; product values; social value; aesthetic values; functional values; consumption value; customer perception.;

    Sammanfattning : Background:  In recent years, the Swedish furniture industry has recorded many significant successes and increased its influence in the world furniture market with a high proportion of products being used for export purposes and the intensifying popularity of Sweden-originated furniture brands. Among these, IKEA is the most renowned company. LÄS MER

  4. 4. Where should I buy my sofa? : A qualitative study on Swedish digital natives in the omni-channel furniture retailing environment

    Master-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Arold Visser; Magdalena Molin; [2022]
    Nyckelord :Digital natives; Omni-channel; Physical store; Customer Purchasing behavior; Consumer Culture theory; Channel selection; E-commerce; E-WoM; Furniture retailing; Customer journey;

    Sammanfattning : Abstract  Background: E-commerce and omni-channel retailing strategies have emerged with digitalization. Digital channels have affected many parts of the daily life for consumers and as a result the consumer’s decision-making processes have become more complex. LÄS MER

  5. 5. Säkerhetsrisker i molntjänster

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Felix Angtorp; Julia Kjellberg; [2022]
    Nyckelord :Cloud services; service users; service-provider; cyber security; cyber risk; Molntjänster; användare; leverantör; säkerhet; säkerhetsrisker;

    Sammanfattning : Användningen av molntjänster är utbredd bland företag idag, där den flexibilitet och tillgänglighet som erbjuds i molntjänster har påskyndat övergången från lokal datalagring och mjukvara. Tillämpningen av en tredjepartsleverantör för datalagring och användning av tjänster i molnet har skapat vissa farhågor om säkerhet och tillhörande risker. LÄS MER