Sökning: "perceived customer risks"
Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden perceived customer risks.
1. Personlig integritet och personanpassade annonser : En kvalitativ studie om konsumenters upplevda fördelar och risker med insamling av personliga uppgifter till personanpassad annonsering
Kandidat-uppsats, Södertörns högskolaSammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to investigate how consumers reason about personalized online advertising. Research questions: Do consumers perceive the risks and benefits of personalized online advertisements? How do consumers adapt their behavior based on the risks and benefits perceived by online personalized advertisements? Methodology: This study is implemented using a qualitative research method and a deductive approach. LÄS MER
2. Digitala matleveransplattformar, restaurangers vänner eller fiender? : Risker med digitala matleveransplattformar och metoder för att hantera dessa
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Plattformsstrategier har blivit ett allt vanligare fenomen och i dagsläget är flera av världens största företag plattformsföretag. Digitala plattformar för beställning och leverans av mat är en typ av plattformar som ökat markant de senaste åren, speciellt i och med covid-19 pandemin då restaurangbranschen fick helt nya förutsättningar. LÄS MER
3. A quantitative research on what are the potential preferences that make Swedish furniture attract Vietnamese consumers – IKEA as a case study.
M1-uppsats, Jönköping University/JIBS Entrepreneurship CentreSammanfattning : Background: In recent years, the Swedish furniture industry has recorded many significant successes and increased its influence in the world furniture market with a high proportion of products being used for export purposes and the intensifying popularity of Sweden-originated furniture brands. Among these, IKEA is the most renowned company. LÄS MER
4. Where should I buy my sofa? : A qualitative study on Swedish digital natives in the omni-channel furniture retailing environment
Master-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Abstract Background: E-commerce and omni-channel retailing strategies have emerged with digitalization. Digital channels have affected many parts of the daily life for consumers and as a result the consumer’s decision-making processes have become more complex. LÄS MER
5. Säkerhetsrisker i molntjänster
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Användningen av molntjänster är utbredd bland företag idag, där den flexibilitet och tillgänglighet som erbjuds i molntjänster har påskyndat övergången från lokal datalagring och mjukvara. Tillämpningen av en tredjepartsleverantör för datalagring och användning av tjänster i molnet har skapat vissa farhågor om säkerhet och tillhörande risker. LÄS MER