Sökning: "Channel selection"

Visar resultat 1 - 5 av 126 uppsatser innehållade orden Channel selection.

  1. 1. Evaluating intrusion detection points in an end-to-end solution

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Lilla Pankaczi; [2023]
    Nyckelord :RFID; Random UID; Mutual Authentication; Scyther;

    Sammanfattning : Evaluating all intrusion detection points in an end-to-end cyber-physical system can be challenging. This master thesis focuses on evaluating the security of the most exposed part of such systems, Radio Frequency Identification (RFID) communication. LÄS MER

  2. 2. Ny på distans : Kontorsarbetares upplevelser av den digitala kommunikationens betydelse under organisationsinträdet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Wilhelmina Leopoldson Fallkvist; [2023]
    Nyckelord :Organizational entry; Digital communication; Social presence; Sensemaking; Covid-19; Organisationsinträde; Digital kommunikation; Social närvaro; Meningsskapande; Covid-19;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att studera socialiseringsprocessens andra fas, organisationsinträdet, inom offentliga organisationer under Covid-19 pandemins tid av rekommenderat distansarbete. Detta görs med ett kommunikativt, digitalt perspektiv. LÄS MER

  3. 3. Fresh and Fit : En kvantitativ innehållsanalys om kreatörers val och dess kommentarsfält

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Malin Eriksson; Jennifer Yngvesson Poijes; [2023]
    Nyckelord :Quantitative Content Analysis; Fresh and Fit Podcast; YouTube; Framing theory; Gender theory; Communication;

    Sammanfattning : This is a quantitative content analysis that dives deep into the Fresh and Fit podcast channel on YouTube. The study uses the framing theory and the gender theory. We wonder why other creators choose some of the video material from the channel Fresh and Fit podcast and make it their “best of” edition. LÄS MER

  4. 4. Hållbarhetskommunikation : Hållbarhet som del i influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Felicia Bodin; Hanna Larsson; Josefine Lundquist; [2023]
    Nyckelord :Marketing communication; sustainability communication; influencer marketing; sustainability; Marknadskommunikation; hållbarhetskommunikation; influencer marketing; hållbarhet;

    Sammanfattning : Hållbarhet och hållbar konsumtion får allt större uppmärksamhet samtidigt som influencer marketing blivit en framgångsrik marknadsföringskanal till en ökad försäljning för företag. Studiens syfte är därmed att undersöka modeföretags hållbarhetskommunikation genom influencer marketing, samt kartlägga om kommunikationen stämmer överens med företagens hållbarhetsrapporter. LÄS MER

  5. 5. Methods for determining focal point and delay for ultrasound arrays and multichannel electronics

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Biomedicinsk teknik

    Författare :Svante Rosenlind; [2023]
    Nyckelord :Focusing algorithms; k-wave; Spatiotemporal inverse filter; Gerchberg- Saxton algorithm; Focused ultrasound; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : High intensity focused ultrasound is a growing technique for tissue ablation, among other uses, and given its destructive capabilities, there is a need for control of where the energy is delivered. There exist a number of methods for focusing such ultrasound arrays, but these often assume prior knowledge of the impulse response, or require extensive full-system simulations. LÄS MER