Sökning: "the main aspects of business administration"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden the main aspects of business administration.

  1. 1. Nya utbildningskrav - Hur påverkas rekryteringen? : En kvalitativ studie om de nya utbildningskravens påverkan på rekryteringen av revisorer

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emelie Eriksson; Oscar Hermodsson; Paulina Frykholm; [2023]
    Nyckelord :Auditor; profession theory; auditor education; audit quality; competence; recruitment; audit teams; Revisor; professionsteori; revisorsutbildning; revisionskvalité; kompetens; rekrytering; revisorsteam;

    Sammanfattning : Titel: Nya utbildningskrav – Hur påverkas rekryteringen? En kvalitativ studie omde nya utbildningskravens påverkan på rekryteringen av revisorer Författare: Emelie Eriksson, Paulina Frykholm och Oscar Hermodsson Handledare: Linus Axén och Rickard Wilhelmsson Nyckelord: Revisor, professionsteori, revisorsutbildning, revisionskvalité, kompetens,rekrytering, revisorsteam Bakgrund: I takt med omvärldsförändringar som globalisering, teknisk utveckling och nya regler för finansiell och icke-finansiell rapportering, står den traditionella revisorsrollen inför en förändring och revisionsbranschen behöver anpassas utefter detta. Den 1 juli 2018 ändrade Revisorsinspektionen utbildningskraven för att bli auktoriserad revisor. LÄS MER

  2. 2. Social Responsibility Engagement At Times Of Crisis

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Muhammad Abdul Rehman; Aliza Butt; [2023]
    Nyckelord :CSR; CSR Engagement; Market crisis; Impact; Ethical; Philanthropic;

    Sammanfattning : Abstract Date:  31 May 2023 Level: Bachelor theses in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Aliza Butt (020130), Muhammad Abdul Rehman (001115) Title: Social Responsibility Engagement At Times Of  Crisis  Supervisor: Dr Stylianos Papaioannou Keywords: CSR, CSR Engagement, Market crisis, Impact, Ethical, Philanthropic  Research Questions: How are CSR engagements of companies impacted in times of market crisis? Purpose: The purpose of this research study is to conduct an analysis of how CSR engagements within companies are impacted by a market crisis. The main objective will be to ensure there is enough data which will fulfill this purpose of the study. LÄS MER

  3. 3. Business Model in a foreign country : A case study on Multi-business models and strategy development in different markets - based on a collaboration with Würth AB. 

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Ajla Besic; Hira Hafeez; [2022]
    Nyckelord :Business Administration;

    Sammanfattning : Background: While discussing the importance of the right Business Models for a company and searching for the relevant information within the field, we usually get to read about the challenges that appear with identifying the right Business Model especially if it is a case of Multi-Business-Modeling - there are still challenges and uncertainties in why some business models and strategies work in some cases and in other cases they do not. What is usually pointed out are the differences that appear, usually focused on leadership and not enough developed business models. LÄS MER

  4. 4. Lyckad eller misslyckad individanpassad marknadsföring?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :William Fankl; Pelle Szegedi Jess; Victor Tomas; [2022]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring IAM ; kundupplevelse; upplevelsebaserad marknadsföring; frekvens; relevans; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Successful or unsuccessful personalized marketing? - A study on the attitude of young adult consumers towards personalized marketing and its impact on the customer experience Seminar date: January 11th 2023 Course: FEKH29, Business Administration: Bachelor's Degree Project in Marketing, Undergraduate level, 15 credits Authors: William Fankl, Pelle Szegedi Jess, Victor Tomas Supervisor: Veronika Tarnovskaya Five Keywords: Personalized marketing, Customer experience, Experiential marketing, Frequency, Relevance Research Question: What are young adult consumers' attitude towards personalized marketing and how does it affect the customer experience? Purpose: The purpose of this study is to increase understanding of the attitudes that personalized marketing generates among young adult consumers and its impact on customer experience Methodology: This study uses a qualitative method with a semi-structured interview process. The study has a constructionist ontological standpoint and an abductive research approach. LÄS MER

  5. 5. Renovering av ett KML-skyddat hus : En studie om energi- och komfortrenovering av byggnadsminnet Alsters herrgård

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för ingenjörs- och kemivetenskaper (from 2013)

    Författare :Anton Lind; [2022]
    Nyckelord :energieffektivisering; byggnadsminne; energioptimering; komfort; kulturhistorisk; ventilation;

    Sammanfattning : I det här arbetet undersöks hur Alsters herrgårds huvudbyggnad kan vidare utvecklas med förslag på komfortskapande och energieffektiviserande åtgärder. Syftet med detta arbete är att belysa komplexiteten i de beskyddande regelverken för byggnadsminnen i samband med energi- och komfortrenovering. LÄS MER