Sökning: "thesis viral marketing"
Visar resultat 16 - 20 av 45 uppsatser innehållade orden thesis viral marketing.
16. The Influence of Multiple Drivers on WOM Behavior in an Online Context - A quantitative study on what drives consumers to share word-of-mouth online
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Word-of-mouth marketing (WOM) has been considered as one of the most effective marketing tools, yet the least understood. While its lucrative effects have been well proven in academic studies worldwide, little is yet known of why consumers engage in WOM, and what factors actually drive this sought-after behavior, particularly in an online context. LÄS MER
17. När målet helgar mediet : En kvalitativ fallstudie av dold viral PR
Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Surveys show that consumers tend to avoid traditional marketing channels, leading the practitioners to use earned media channels through public relations (PR). This has also led to the use of covert PR. LÄS MER
18. Prankvertising Phenomenon: The Effects on Consumer Buying Decision
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Prankvertising is a phenomenon that is gaining significant exposure in marketing world, attracting both small and large companies to implement it as a new advertising strategy. Its success has been proven by millions of views and shares within a few days, reflecting an effective tool of viral marketing. LÄS MER
19. Buzz Marketing in Startups - A case study on the online dating service Mazily
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The aim of thhis thesis is to explore and describe the phenomenon of buzz marketing in the context of a resource-limited startup. The focus of the study is on the organization’s perspective to buzz marketing and how companies can encourage third parties to amplify their marketing messages. LÄS MER
20. Tobak på 2000-talet : Marknadsföring och uppfattning av Philip Morris
Kandidat-uppsats, Medier och kommunikationSammanfattning : I denna uppsats har vi gjort en studie där syftet är att undersöka hur tobaksföretaget Philip Morris använder marknadskommunikationen i sin kommunikation av varumärket Marlboro och deras produkter. Denna uppsats är uppbyggd på tre frågeställningar: Hur marknadskommunicerar Philip Morris sitt varumärke och produkter? Vilka aspekter är det konsumenterna tänker på när de ska köpa cigaretter? Upplever konsumenterna någon påverkan från tobaksföretagens marknadskommunikation? I vår studie har vi valt att en kvantitativ studie som genomfördes i form av en enkätstudie och den besvarades endast av rökare. LÄS MER