Sökning: "thesis viral marketing"

Visar resultat 6 - 10 av 45 uppsatser innehållade orden thesis viral marketing.

  1. 6. Vad får en Zoomer att ticka? : En kvalitativ studie om Generation Z och TikTok.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Nils Pettersson; Alexander Frost; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Date: 6th of June 2020 Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors:         Alexander Frost                  Nils Pettersson                           (97/06/28)                        (98/03/15) Title: What makes a Zoomer tick? A qualitative study about Generation Z and TikTok. Tutor: Aswo Safari Keywords: Generation Z, TikTok, Viral, Engagement. LÄS MER

  2. 7. Impact of Gamification on Social Network Platforms

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Yakubu Dawud; Suzanna Nikolic; [2020]
    Nyckelord :User-Generated Content; motivation; digital platforms; viral-marketing; social media; Business and Economics;

    Sammanfattning : This thesis examines the motivational drivers of gamification that influence the willingness to interact among platform end users. Two elements of gamification, reward and challenge were used as independent variables while playfulness, recognition, enjoyment and social influence served as mediating variables. LÄS MER

  3. 8. Is sharing caring? : En kvantitativ studie om intentionen bakom att dela virala videor

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Happ; Erik Wilhelmsson; [2019]
    Nyckelord :Virala videor; delning; eWOM; FIRO; Moment-to-Moment Likeability; Viral Marketing;

    Sammanfattning : Title: Is sharing caring? A quantitative study about the intention behind sharing viral videos. Level: Student thesis, final assignment for bachelor’s degree in business administration. LÄS MER

  4. 9. Is sharing caring? : En kvantitativ studie om intentionen bakom att dela virala videor

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Happ; Erik Wilhelmsson; [2019]
    Nyckelord :Viral videos; forwarding intention; eWOM; FIRO; Moment-to-Moment Likeability; Virala videor; delning; eWOM; FIRO; Moment-to-Moment Likeability;

    Sammanfattning : Titel: Is sharing caring? En kvantitativ studie om intentionen att dela virala videor   Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi   Författare: Amanda Happ och Erik Wilhelmsson   Handledare: Jonas Kågström   Datum: 2019 – Januari   Syfte: Syftet med studien är att analysera faktorerna bakom intentionen att dela en viral video på internet utifrån begreppen videokvalitet, empati, kontroll, altruism och inkludering. Studien genomförs således för att bidra med kunskap om intentionen bakom virala videodelningar till marknadsförare inom ämnet. LÄS MER

  5. 10. How to grow a tech start-up: Facebook marketing vs Trade growth hacker marketing

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Gustaf Hegelund; Theodor Tell; [2017]
    Nyckelord :Facebook marketing; Growth hacker marketing; Viral coefficient; Tech start-up; Mobile advertising;

    Sammanfattning : In recent years, the tech start-up scene in Sweden and in the world at large, has gained massive attention as the number of start-ups has increased at a faster rate than ever before. There is a consensus among marketers and academics that growth is essential for tech start-ups in order to survive and to ensure long term success and profitability. LÄS MER