Sökning: "thesis viral marketing"
Visar resultat 6 - 10 av 45 uppsatser innehållade orden thesis viral marketing.
6. Vad får en Zoomer att ticka? : En kvalitativ studie om Generation Z och TikTok.
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Date: 6th of June 2020 Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Alexander Frost Nils Pettersson (97/06/28) (98/03/15) Title: What makes a Zoomer tick? A qualitative study about Generation Z and TikTok. Tutor: Aswo Safari Keywords: Generation Z, TikTok, Viral, Engagement. LÄS MER
7. Impact of Gamification on Social Network Platforms
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This thesis examines the motivational drivers of gamification that influence the willingness to interact among platform end users. Two elements of gamification, reward and challenge were used as independent variables while playfulness, recognition, enjoyment and social influence served as mediating variables. LÄS MER
8. Is sharing caring? : En kvantitativ studie om intentionen bakom att dela virala videor
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Title: Is sharing caring? A quantitative study about the intention behind sharing viral videos. Level: Student thesis, final assignment for bachelor’s degree in business administration. LÄS MER
9. Is sharing caring? : En kvantitativ studie om intentionen bakom att dela virala videor
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Is sharing caring? En kvantitativ studie om intentionen att dela virala videor Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Amanda Happ och Erik Wilhelmsson Handledare: Jonas Kågström Datum: 2019 – Januari Syfte: Syftet med studien är att analysera faktorerna bakom intentionen att dela en viral video på internet utifrån begreppen videokvalitet, empati, kontroll, altruism och inkludering. Studien genomförs således för att bidra med kunskap om intentionen bakom virala videodelningar till marknadsförare inom ämnet. LÄS MER
10. How to grow a tech start-up: Facebook marketing vs Trade growth hacker marketing
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : In recent years, the tech start-up scene in Sweden and in the world at large, has gained massive attention as the number of start-ups has increased at a faster rate than ever before. There is a consensus among marketers and academics that growth is essential for tech start-ups in order to survive and to ensure long term success and profitability. LÄS MER