Sökning: "tillitsfulla möten"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden tillitsfulla möten.

  1. 1. Låsta portar, färdig mark - Om socialarbetares syn på hur organisatoriska och strukturella faktorer påverkar socialtjänstens förmåga att bygga tillitsfulla relationer med utsatta grupper i ljuset av LVU-kampanjen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Maja Jansson; [2024-01-25]
    Nyckelord :socialtjänsten; lvu-kampanjen; institutionell rasism; kritiskt socialt arbete; tillit; new public management;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka socialarbetares syn på vilka organisatoriska och strukturella faktorer som inverkar på socialtjänstens förmåga att hantera LVU-kampanjens efterverkningar och etablera en större tillit till socialtjänsten hos den grupp i samhället som berörts negativt av kampanjen. Studien innefattade intervjuer med sju socialarbetare. LÄS MER

  2. 2. Betydelsen av tillitsfulla relationer mellan barn och pedagog i förskolan : En kvalitativ intervjustudie om betydelsen av tillitsfulla relationer i förskolan - för barns lärande och utveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Evelina Holmlund; [2024]
    Nyckelord :Relationell pedagogik; tillitsfulla relationer; relationskompetens; lärande och utveckling;

    Sammanfattning : I läroplanen för förskolan står det att förskollärare ska ansvara över att barnen får goda förutsättningar att bygga upp tillitsfulla relationer och känna sig trygga i gruppen (Skolverket,2018, s. 15). LÄS MER

  3. 3. Ett förtroendefullt samarbete mellan förskola och hem. : Hur förskollärare förstår och förverkligar uppdraget

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Magnus Abrahamsson; Jim Genberg; [2022]
    Nyckelord :Förskollärare; nära och förtroendefullt samarbete med hemmen. främja barns utveckling; tillitsfulla relationer; partnerskap;

    Sammanfattning : I denna uppsats försöker vi visa på hur förskollärare förstår och arbetar med att förverkliga ett nära och förtroendefullt samarbete med hemmen, genom hur de bygger upp relationer med vårdnadshavare. Studiens resultat utgår ifrån åtta kvalitativa, halvstrukturerade, intervjuer med förskollärare från en och samma kommun i Sverige. LÄS MER

  4. 4. Sexual Healing : Upplevelser av läkande sexuella möten efter negativa sexuella erfarenheter

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Izabella Klüft; [2021]
    Nyckelord :Existential perspectives; healing sexual encounters; negative sexual experiences; reshape body memories; Social Baseline Theory; sexual healing; Existentiella perspektiv; läkande sexuella möten; negativa sexuella erfarenheter; omforma kroppsminnen; Social Baseline Theory; sexuell läkning;

    Sammanfattning : Studien undersöker fenomenet: upplevelser av läkande sexuella möten efter negativa sexuella erfarenheter. Syftet är att undersöka hur personer med tidigare negativa sexuella erfarenheter kan uppleva sexuella möten med andra som läkande samt hur det kan främja den sexuella hälsan. LÄS MER

  5. 5. Nära möten på distans : Tillitsfulla möten i digitala kurser i folkbildningen

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Katharina Persson; [2021]
    Nyckelord :popular education; distance courses; trust; social presence; teaching presence; folkbildning; distanskurser; tillitsfulla möten; pedagogisk närvaro; social närvaro; studieförbund.;

    Sammanfattning : Flera studier visar att det tillitsfulla mötet är viktigt inom folkbildningen, men hur skapas det i det digitala rummet? Studien syftar till att bidra med kunskap om strategier och pedagogiska praktiker som stärker det tillitsfulla mötet och skapar en lärmiljö där deltagarna kan vara öppna, dela sina erfarenheter och lära av varandra i nätbaserade kurser. Undersökningen har inspirerats av en designbaserad forskningsmetod. LÄS MER