Sökning: "tv reklam värde"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden tv reklam värde.

  1. 1. ”Jag kände bara, Nja I don’t buy it” : En kvalitativ studie om kvinnor i generation Z och deras attityd mot produktplacering inom YouTube- samarbeten.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Linnéa Hamrén; Ludvigsson Svensson Rebecca; [2019]
    Nyckelord :Promotion; Influencer marketing; Model of attitudes towards web advertising; Informativeness; Entertainment; Irritation; Credibility; Advertising value; Product placement;

    Sammanfattning : Det har uppmärksammats en intensifiering av den digitala tekniken, som under senare år tilltagit mer än någonsin (Bassiouni & Hackley, 2014, s. 116). 2017 var det första året då internet utgjorde en övervägande del av alla medieinvesteringar (Larsén, 2018). LÄS MER

  2. 2. Har kreativitet gränser? : En kvantitativ studie som undersöker effekter av kreativ traditionell reklam jämfört med gerillareklam och därefter klargör vilken kreativ metod som är mest effektiv.

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Linea Marklund; Ivana Gagula; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Har kreativitet gränser? En kvantitativ studie som undersöker effekter av kreativ traditionell reklam jämfört med gerillareklam och därefter klargör vilken kreativ metod som är mest effektiv. Uppsatsförfattare: Ivana Gagula & Linea Marklund                                                  Datum: 2014-05-23 Nyckelord: Gerillamarknadsföring, kreativ traditionell marknadsföring, kreativitet, reklam, varumärke, intention   Dagens konsumenter blir dagligen utsatta för en stor mängd kommersiella budskap. LÄS MER

  3. 3. "Nivea - för skönhet är lycka" : En studie om skönhetsreklam i konsumtionssamhället

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för samhälls- och livsvetenskaper

    Författare :Mi Starrin; [2009]
    Nyckelord :Konsumtionssamhället; konsumtionssociologi; lycka; påverkan; symboler;

    Sammanfattning : The overall purpose of this study has its starting point in theories about the consuming society and its advertising. I have examined what kinds of methods that are being used in TV-commercials for beauty products, to influence the consumers. LÄS MER

  4. 4. En kvalitativ studie om genrer och varumärkesbyggande inom TV-reklam

    Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Mikaela Agerteg; Sandra Ardell; Marielle Tivelius; [2009]
    Nyckelord :TV-reklam; genre; varumärke; varumärkesbyggande; brand equity;

    Sammanfattning : Då TV-reklam idag är ett frekvent inslag i de kommersiella TV-kanalerna ville vi ta reda på vilken typ av reklamfilm som uppfattades som mest lämpad vid varumärkesbyggande. För att ta reda på detta valde vi att genomföra kvalitativa djupintervjuer med sex personer, tre kvinnor och tre män, i åldrarna 18 - 65 år. LÄS MER

  5. 5. Varför presenterar företag amerikanska tv-serier? : En studie av en marknadsföringsstrategi

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Nina Vince Georgiadou; Cecilia Johansson; [2008]
    Nyckelord :Marketing; TV-series; brand knowledge; associations; identity; Marknadsföring; tv-serier; varumärkeskännedom; associationer; identitet;

    Sammanfattning : Marketing is an important tool for companies to use in today’s consumptions society, to reach out with products and services. The message that has been sent out is also important, because the message can be distort or reach wrong customer group. LÄS MER