Sökning: "uppföljning utvärdering och utveckling förskola"
Visar resultat 16 - 19 av 19 uppsatser innehållade orden uppföljning utvärdering och utveckling förskola.
16. Uppföljning, utvärdering och utveckling i enlighet med förskolans reviderade läroplan (Lpfö-98)
Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : AbstractAnna Degerman (2012) Uppföljning, utvärdering och utveckling i enlighet med förskolansreviderade läroplan (Lpfö-98 rev), Monitoring, evaluation and development in accordance topreschool curriculum, Specialpedagogik, Skolutveckling och ledarskap, Lärande ochsamhälle, Malmö högskola.Syfte: Föreliggande undersökning har syftet att undersöka hur fem förskolechefer i ensydsvensk kommun anser att det nya kapitlet ”Uppföljning, utvärdering ochutveckling” i Lpfö-98 reviderad ska tolkas och hur det kommer att påverkakvalitetsarbetet inom respektive förskola samt att undersöka hurspecialpedagogens roll i samband med utvärdering kan se ut. LÄS MER
17. Pedagogisk dokumentation : en kvalitativ studie om hur en dokumentation blir pedagogisk
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : Syftet med detta examensarbete har varit att undersöka hur en dokumentation i förskolan blir pedagogisk och hur verksamma pedagoger definierar pedagogisk dokumentation. Likaså har det undersökts om det finns något som hindrar pedagoger till att arbeta med pedagogisk dokumentation. LÄS MER
18. Förskolebarns lärande : en diskursanalys av förskolans reviderade läroplan
Master-uppsats, Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Uppsatsen heter Förskolebarns lärande – en diskursanalys av förskolans reviderade läroplan. Studiens syfte är att tolka hur föreställningar om barns lärande formuleras i den omarbetade läroplanen för förskolan genom att göra en diskursanalys av olika policydokument. LÄS MER
19. Metoder för identifiering av elever i behov av stöd i sin skolvardag
Kandidat-uppsats, Institutionen för beteendevetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie är att belysa och kartlägga vilka metoder specialpedagog och pedagoger använder sig av på en förskola och tre grundskolor i en kommun och på två olika stadier när de upptäcker en elev som avviker kunskapsmässigt och/eller emotionellt/socialt, samt vad detta får för pedagogiska konsekvenser i skolvardagen. I den halvstrukturerade intervjuformen sökte jag i huvudsak svar på följande frågor. LÄS MER