Sökning: "uppsats rubriker"

Visar resultat 31 - 35 av 59 uppsatser innehållade orden uppsats rubriker.

  1. 31. Vad som kan påverka en upplevelse!

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Caroline Rundgren; [2013]
    Nyckelord :Upplevelse; Servicelandskap; Sinnesmarknadsföring; Upplevelserum;

    Sammanfattning : Sammanfattning: Forskningsfråga  Vilka faktorer kan påverka kundens upplevelse i upplevelserummet och hur hanterar företag som arrangerar olika typer av tillställningar dem? Syfte  Att få en bättre inblick i hur olika företag använder sig av upplevelserummet för att förbättra upplevelsen för sina kunder.  Att ge intresserade läsare en större förståelse för upplevelserummets komplexitet. LÄS MER

  2. 32. Andra sidan är ni klara? : En jämförelse av svensk och amerikansk ishockeyjournalistik

    Master-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Joel Åhlén-Nyström; Christoffer Bodin; [2013]
    Nyckelord :ishockey; journalistik; Elitserien; NHL; ishockeyjournalistik; sensationsjournalistik.;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att undersöka om det finns skillnader mellan svensk och amerikansk ishockeyjournalistik. Mer specifikt undersöktes gestaltningen av ishockey samt det mediala utrymme ishockeyn fick i Sportbladet, SportExpressen, The Boston Globe och The Washington Post. LÄS MER

  3. 33. Då världskriget var nära inpå! : Nyhetsrapporteringen angående andra världskrigets utbrott i september 1939 i två småländska dagstidningar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Emmy Johansson; [2013]
    Nyckelord :Polen; Tyskland; Sovjetunionen; Smålandsposten; Östra Småland; tidningsartiklar; press;

    Sammanfattning : Föreliggande uppsats är en pressundersökning där det övergripande syftet är att granska och analysera nyhetsrapporteringen i två småländska tidningar: Smålandsposten och Östra Småland beträffande den tyska respektive sovjetiska invasionen i Polen 1939. De metoder som har använts är en massmedietorisk analysmodell samt en komparativ metod för att undersöka tidningarna. LÄS MER

  4. 34. Didaktiska litteraturval : lågstadielärarens val av skönlitterära texter för högläsning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Ida Jansson; [2013]
    Nyckelord :Didaktik; Lärarperspektiv; Lågstadiet; Textval; Skönlitteratur; Högläsning; Ramfaktorer;

    Sammanfattning : Denna studie har sin grund i intervjuer som har genomförts med fyra verksamma lågstadielärare i två olika skolor. Syftet har varit att undersöka lärares didaktiska överväganden vid valet av skönlitterära texter för elever i årskurs 1-3. Fokus har legat på valet av högläsningslitteratur inom ramen för skönlitteratur. LÄS MER

  5. 35. Varför där men inte här? : En studie om shoppingturism

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Enisa Bačevac; Milica Martić; [2012]
    Nyckelord :Tourism; shopping; hedonic shopping; utilitarian shopping; shopping tourism; tourism shopping; Tursim; shopping; hedonistisk shopping; utilitaristisk shopping; shoppingturism; turismshopping;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka fenomenet shoppingturism. Skribenterna valde att utifrån sex stycken kvalitativa intervjuer kartlägga de faktorer som bidrar till att resenärer åker på en shoppingresa. LÄS MER