Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Framtidens copywriter är AI - eller? : En experimentell studie som undersöker relationen mellan generativ artificiell intelligens och copywritingkompetensen inom kommunikatörsprofessionen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Amelia Andersson; Åsa Engström; [2024]
    Nyckelord :Generative Artificial Intelligence; copywriting; credibility; conviction; Generativ artificiell intelligens; copywriting; trovärdighet; övertygelse;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to examine whether it was possible to discern any effect on the perception of the content of a copytext in terms of credibility and conviction, depending on whether the writer was ChatGPT or a human copywriter, and whether it was possible to discern any effect on the perception of the writer in terms of creativity and professionalism. To achieve the purpose of the study, the following questions were formulated: 1. LÄS MER

  2. 2. Brand extension pathway for niche-players

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Khrystsina Bakinouskaya; Cuma Sani Tiryaki; Riccardo Biondani; [2009]
    Nyckelord :Brand extension; niche companies; product portfolio; USP Unique Selling Proposition ; highly specialized players; brand equity.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Successful brand extension, niche marketing and maintenance of strong customer relations have been among popular issues for academic research over the last years. But the remarkable thing is that few studies have examined brand extensions in specialized niche players. LÄS MER

  3. 3. Hybridmiljöer - affärscentrum som konsumtionsarena

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Fransson Andreas; Paul Pimmeshofer; Saddick Barakate; [2007]
    Nyckelord :hybridmiljö; servicemöte; plats; relationer; konsumtionsarena samt unique selling proposition usp .; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem: Handel bygger på relationer, det ser vi främst i städernas alla förändringsprocesser där ett stort antal aktörer deltar för att skapa och frambringa nya kommersiella arenor och miljöer för affärsverksamhet. Problemet ligger i den nya situation som skapas mellan aktörerna i dessa miljöer. LÄS MER