Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Betydelsen av utilitariska och hedoniska köpbeteenden : En enkätstudie om köpbeteendets påverkan på konsumentens attityder

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Tilda Bondesson; Karolina Haraldsson; [2022]
    Nyckelord :Omnichannel; congruence; incongruence; utilitarian; hedonic; consumer behavior; Omnichannel; kongruens; inkongruens; utilitarisk; hedonisk; köpprocess;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har gjort det möjligt för en integrerad multikanalslösning där fenomenet Omnichannel har fått stort genomslag. Omnichannel tillåter konsumenten att distribuera mellan olika kanaler under en och samma köpupplevelse och den sömlösa shoppingupplevelsen öppnar upp för ett inkongruent köpbeteende. LÄS MER

  2. 2. Allt sitter i huvudet? : En kvantitativ studie av psykologiska faktorers påverkan på impulsiva köp av kläder på internet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Josefine Esp; [2016]
    Nyckelord :impulsivt köpbeteende; konsumentbeteende; hedonisk motivation; utilitarisk motivation; personlighet; personlighetsdrag; engagemang; mode; kläder;

    Sammanfattning : Trenden att handla via internet, e-handla, har stadigt ökat de senaste två decennierna. Den digitala kanalen har gett konsumenter frihet att enkelt söka igenom och välja bland ett stort utbud av produkter. Modebranschen har varit en av de större aktörerna inom e-handeln där konsumtionen stadigt växt. LÄS MER